نسیم باقری شهروند بهایی از زندان اوین آزاد شد

ساعاتی پیش(پیش از ظهر پنج شنبه ۹ فروردین)،  نسیم باقری شهروند بهایی پس از چهار سال حبس با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نسیم  باقری از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان،  ۹ فروردین ۱۳۹۷، پس از چهار سال حبس با پایان دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد.

اول خرداد ماه سال ۹۰ منزل نسیم باقری و چند شهروند بهائی مرتبط با موسسه آموزش عالی بهائیان ایران (BIHE) تفتیش و برخی از این افراد از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

نسیم باقری ۱۶ مهر ۹۲ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، محاکمه و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور از طریق عضویت در موسسه غیرقانونی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد. در اواخر بهمن ماه، حکم بدوی عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

در روز ۷ اردیبهشت ۹۳، ماموران انتظامی با حضور در منزل نسیم باقری، او را بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان اوین منتقل کردند.

نسیم باقری متولد سال ۱۳۶۲ در تهران است. او دارای دو خواهر و یک برادر است که از این خانواده نسیم و خواهرش- نگار- در موسسه آموزش عالی تحصیل کرده‌اند. نسیم پس از پایان دوره متوسطه و گرفتن دیپلم به دلیل عدم اجازه ورود جوانان بهائی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران، تحصیلات خویش را در موسسه آموزش عالی بهائیان در رشته روانشناسی عمومی ادامه داد. او پس از حدود پنج سال موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته مذکور از BIHE شد.

گفتنی است، نگار باقری (خواهر نسیم) در سال ۹۴ فقط چند روز مانده به عروسی‌، بازداشت و پس از دو ماه به قید وثیقه آزاد شد.

 شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق مصوبه‌ای به تاریخ ششم اسفند ماه ۱۳۶۹ تاکید کرده است که از ثبت‌نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید و چنانچه هویت بهایی فردی هنگام تحصیل احراز گردد، باید از ادامه تحصیل محروم شود.

ممانعت از تحصیل جوانان بهایی موجب شد که مدیریت جامعه بهایی ایران برای رفع این تبعیض کلاس‌هایی را برای تدریس دروس دانشگاهی با همکاری اساتید و آموزگاران اخراج شده بهایی تشکیل دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل