مرخصی نوروزی محمدعلی طاهری بنیانگذار فرادرمانی در سکوت خبری و بررسی دلایل آن از زبان یکی از وکلا

وکیل محمدعلی طاهری، بنیانگذار فرادرمانی و زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، اعلام کرد، موکش در ایام نوروز به مرخصی نوروزی آمده است، اما به دلایلی این خبر رسانه‌ای نشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین و بنیانگذار دو طب مکمل فرادرمانی و سایمنوتولوژی، در روزهای نخست تعطیلات نوروز به مرخصی آمد.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری، در ارتباط با مرخصی این زندانی عقیدتی، پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷، به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گفت:«بنا نبود که مرخصی موکلم (محمدعلی طاهری) رسانه‌ای شود یا جایی مطرح شود، به این دلیل که پرونده موکل من از حساسیت‌های امنیتی خاصی برخوردار است و دستگاه‌های امنیتی در تلاش هستند مبنای اتهامات آقای طاهری را اقدام علیه امنیت ملی جلوه دهند و پرونده را به این اتهام مفتوح نگه دارند و به دلیل اینکه اگر خبر مرخصی ایشان منتشر میشد، مطمئنا طرفداران ایشان به دیدار وی می‌رفتند و همین مسئله بهانه‌ای دست دستگاه‌های امنیتی می‌داد و اینکه احتمالا این دیدار اقدام علیه ملی تلقی میشد و پرونده‌ی جدید دیگری برای وی باز میشد، بنابراین ما سکوت کردیم تا این اتفاق نیفتد.»

محمود علیزاده طباطبایی، در ادامه به کمپین گفت: «موکل من از سال ۱۳۸۹ در زندان به سر می برد و دیدار و تجمع شاگردانش در جلو منزلش اقدام علیه امنیت ملی، جلوه خواهد داد، هر چند از اساس ادامه حبس ایشان غیرقانونی است. ایشان باید با قرار آزاد شوند. ما با تمام تلاشی که کرده‌ایم هنوز نتیجه‌ی مورد نظر برایمان حاصل نشده‌است.

در بخشی از این گفتگو محمود علیزاده طباطبایی تایید کرد “هنوز حکم ۵ سال حبس به صورت قانونی به ما ابلاغ نشده است و فقط به خود وی در روز دادگاه ابلاغ شده است.”

وکیل مدافع محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین در پاسخ به اینکه آیا اعتراضی به صدور حکم ۵ سال حبس، صورت گرفته است یا خیر گفت :«ما موفق شدیم صدور احکام اعدام موکلم را دو بار لغو کنیم، ما تجدید نظرخواهی کرده‌ایم و امیدواریم که این حکم ۵ سال حبس لغو شود و ایشان به زندگی عادی خودشان بازگردند، اما قاضی پرونده (قاضی صلواتی) از هیچ کدام از وکلا فرجام خواهی را نپذیرفتند، حتی روز دادگاه مرا به دادگستری راه ندادند بنابراین احمد خسروی، یکی دیگر از وکلا، به ناچار این فرجام خواهی را با پست به دادگاه ارسال کرد، اما اگر این حکم پنج سال حبس باز هم تایید شود ما می‌توانیم به این دلیل که صدور این حکم از اساس غیرقانونی است، مجدد با اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور اعتراض کنیم و البته در صورت تایید ۵ سال حبس  حتما این کار را خواهیم کرد و من امیدوارم بالاخره این حکم ۵ سال هم نقض شود.»

از سوی دیگر زینب طاهری، یکی دیگر از وکلای محمدعلی طاهری، در حساب توئیتری خود در پاسخ به یکی از کابران مرخصی این زندانی عقیدتی را تایید کرد.

محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین که ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۵ سال حبس او به پایان رسیده است، روز شنبه ۱۲ اسفندماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی مجددا به ۵ سال حبس تعزیری با “اتهام افساد فی الارض” محکوم شد.

گفتنی است طرفداران و شاگردان محمدعلی طاهری طی این چند سال تجمعات و اعتراضات مختلف را برای آزادی و لغو احکام صادر شده در سراسر دنیا انجام داده اند که همین نکته تاثیر زیادی در لفو احکام اعدام برای وی داشته‌است. هر چند هنوز بسیاری از شاگردان وی این نگرانی را دارند که به دلایل امنیتی و بدون مدارک کافی او را در زندان نگه می  دارند، اما از سویی دیگر وکلای وی از جمله احمد خسروی، محمود علیزاده طباطبایی و زینب طاهری اظهار امیدواری کرده اند که بالاخره ایشان را آزاد خواهند کرد و قوه قضائیه با همه کارشکنی هایی که می کند، راهی به جز صدور رای به آزادی این زندانی عقیدتی ندارد.

این زندانی عقیدتی بارها به علت عدم رسیدگی به وضعیتش در زندان دست به اعتصاب غذاهای طولانی مدت زده است.

محمدعلی طاهری پس از اتمام دوران محکومیت ۵ ساله خود، از زندان آزاد نشد و مجدداً با اتهام “افساد فی‌الارض” به دلیل فعالیت‌های مشابهی که پیش‌تر در سال ۱۳۹۰ بابت آنها محکوم شده بود، متهم شد.

پیش‌تر محمدعلی طاهری شکایتی را درخصوص وضعیت مبهم خود به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارائه کرده بود که توسط وکلای وی در حال پیگیری است.

گزارش شده است، مسئولان قضایی تاکنون هیچ پاسخ یا دلیل قانع کننده‌ای برای ادامه این حبس و روند غیرقانونی این پرونده پرفراز و نشیب نداده‌اند.

محمدعلی طاهری، مؤسس «عرفان حلقه»، ۶۰ ساله و متولد کرمانشاه است. او در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» با تمرکز فرادرمانی و طب مکمل در تهران تأسیس کرد.

او در سال ۱۳۸۹ برای اولین‌بار به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از سوی نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و برای ۶۷ روز در زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید