تداوم بازداشت سعید اقبالی فعال مدنی در بند ۲۰۹ زندان اوین

سعید اقبالی که ۱۲ بهمن سال گذشته به همراه تنی چند از فعالین مدنی در نقاط مختلف ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، پس از ۶۲ روز بازداشت کماکان در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید اقبالی که در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ در کرمانشاه هم‌زمان با شیما بابایی و همسرش داریوش زند، دربهبهان، محمود معصومی، سعید سیفی جهان، نادر افشاری و بهنام موسیوند، در تهران، از سوی مأموران امنیتی بازداشت‌شده بود، پس از گذشت ۶۲ روز بازداشت به دلیل عدم تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی کماکان دربند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود. این در حالی است که ۶ فعال مدنی دیگر با سپردن وثیقه به‌صورت موقت از زندان اوین آزادشدند.

گزارش شده است که برای سعید اقبالی نیز مانند دیگر فعالان مدنی که به صورت همزمان در ۱۲ بهمن ماه بازداشت شده بودند، قرار وثیقه به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان  از سوی دادسرای اوین تعیین شده که خانواده این فعال مدنی قادر به تامین مبلغ وثیقه نبوده و به همین دلیل وی کماکان در اتاق های چند نفره بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین بسر می برد.

یک منبع آگاه در این رابطه به گزارش‌گر کمپین گفت: «خانواده  سعید اقبالی  برای  تبدیل قرار وثیقه به کفالت به دادسرای اوین مراجعه کردند، ولی بازپرس پرونده با  خواسته آنها موافقت نکرده است.»

سعید اقبالی، فعال مدنی روز ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ از سوی ماموران امنیتی در کرمانشاه بازداشت و دو روز بعد  ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ از کرمانشاه به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده‌بود.

این فعال مدنی، سال گذشته نیز در ۳ بهمن ۱۳۹۵ به همراه گلرخ ابراهیمی همسر آرش صادقی، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید