طوفان توییتری با هزاران توییت در حمایت از رامین حسین پناهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

 امشب طوفان توییتری در حمایت از رامین حسین پناهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام برپا شد. در این طوفان توییتری که به خواسته خانواده این زندانی سیاسی و جمعی از فعالان مدنی بود، دهها هزار پست توییتری و همچنین عکس در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رامین حسین پناهی زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام که هم اکنون ممنوع الملاقات نیز می باشد، این فعالان سیاسی کُرد در روز دوم تیرماه از سوی نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت شد، این زندانی سیاسی روز ۲۵ ژانویه برابر با ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، در حالی که تنها یک جلسه‌ی دادگاهی برای او برگزار شده بود، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی و یکی دیگر از قضات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله به مجازات اعدام محکوم شد.
 
پرونده رامین حسین پناهی در حال حاضر به شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور در شهر قم ارسال شده تا مورد بررسی قرار گیرد. به گفته خانواده این زندانی سیاسی، دستگاه قضایی با فرستادن پرونده رامین به قم، قصد اعدام وی را دارد.
 
سازمان عفو بین‌الملل هم با صدور اطلاعیه‌ای خواستار اقدام فوری علیه حکم اعدام رامین حسین‌پناهی، زندانی کرد ایرانی شد. بر اساس این اطلاعیه حکم صادر شده برای رامین حسین‌پناهی به دنبال یک محاکمه به شدت ناعادلانه و به دنبال چهار ماه «ناپدیدشدن اجباری» صادر شده است. این سازمان تاکید کرده است مقامات امنیتی و قضایی در اقدامی تلافی‌جویانه رامین حسین‌پناهی را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند و محکومیت و مجازات او مغایر با قوانین بین‌المللی است و باید لغو شود.
 
 
برخی از نوشته‌های توییتری را در زیر بخوانید:
 
رامین حسین پناهی برای برچیدن بساط ننگ و ذلت و برقراری آزادی؛ عدالت اجتماعی؛ دمکراسی و حقوق بشر برخاست، وی یکی از مبارزان علیه اعدام و حامیان زندانیان سیاسی بود، هم اکنون خود با خطر اعدام مواجهه است، پس صدایش باشیم و نگذاریم یک آزادیخواه دیگر اعدام شود.
 
‏پدرو مادر ⁧‫#رامین_حسین_پناهی‬⁩، دو فرشته از جنس انسان که هیچ گاه نه خود و نه فرزندانشان ظلم را قبول نکرده اند،
 
‏سال ۹۶ را با حکم اعدام محمد ثلاث به پایان بردیم و سال ۹۷ را با فریاد براى لغو حکم اعدام ⁦‪#RaminHosseinPanahi‬⁩ آغاز مى کنیم. زمستان و بهارمان را با مرگ عجین کرده اند. زندگیمان را با مرگ گره زده اند. تا ج.ا هست، سایه مرگ و تباهى هم بر فراز سر ماست.
 
‏روزی ⁧‫#رامین_حسین_پناهی‬⁩ صدای زندانیان ⁧‫#سیاسی‬⁩ بود اما امروز خودش در زندانە و با خطر مرگ روبرو میباشد.
 
‏من پدرآتنا دائمی هم چون آتنای عزیزم کشتاررادرهرنقطه ازجهان محکوم میکنم رامین حق زندگی دارد رامین رابه مادرش بگردونید
 
‏امشب صدای مظلومیت دایه شریفه باشیم سالهاست که چشمانش به در است تا فرزندانش برگردند دیگر بس است برای این مادر
 
‏با اعدام هر کسی، به هر جرمی، در هر سنی و با هر وابستگی گروهی و جناحی و ملی مخالفم. دادگاه و مجازات عادلانه و شفاف کمترین و بنیادین‌ترین درخواست برای هر متهمی است.
 
‏نگذاریم جوانی دیگر طعمه ضحاک شود
 
‏رامین را ممنوع الملاقات کردند فکر کردند صدایش به بیرون نخواهد رسید ما امروز فریاد رامین هستیم
 
ومدم برای رامین توییت بزنم، یه توییت خوندم که ⁧‫#گلرخ_ایرایی‬⁩ به کما رفت! از چی بنویسم؟ که هرچی بگم پر از درده….
‏⁦‪#RaminHosseinPanahi‬⁩
 
‏برای پدر و مادری بنویسیم که خون دل می خورند و تنها دلخوشی شان دیدن فرزندشان از پشت میله هاست و هر روز با دلهره ی خبر اعدام تا شب سیر می کنند ولی الان این دیدار را هم از آنها دریغ کرده اند ⁦‪#RaminHosseinPanahi‬⁩
 
‏رامین و رامین‌ها را قربانی دعواهای شخصی روزنامه‌نگاران، سیاسیونِ مثلا مستقل کورد و غیر کورد نکنیم. فارغ از تمام مرزبندی‌ها باید صدایش بود.
 
‏ته‌نیا له‌ ماوه‌ی ١۰ ساڵی رابردوودا زیاتر له‌ ۵۰ ئه‌ندامی بنه‌ماڵه‌ی ⁧‫#حوسه‌ینپه‌ناهی‬⁩ له‌ ⁧‫#ئێران‬⁩ ده‌ستگیر و بانگهێشت و زیندانی کراون. ده‌شێ خه‌باتی ئه‌م بنه‌ماڵه‌یه‌ چه‌نده‌ مه‌زن و کاریگه‌ر بێ وا حکوومه‌تێکی زل و زه‌به‌لاحی ئاوا خستۆته‌ ته‌نگانه‌وه‌. ⁦‪#RaminHosseinPanahi‬⁩
 
‏دیکتاتور در حماقت خود فکر می کنند با چیدن گل هایمان، ازبین می رویم. بیچاره خبر ندارد که ما از جنس ریشه‌ایم.
 
دردوران اعتدال واصلاحات حق ما یا کشته شدن در کوره راهها است
‏ یا کشته شدن درخیابان یاحکم اعدام گرفتن پس ازشکنجه بسیاراست
‏⁦‪#RaminHosseinPan
 
تاریخ مبارزات آزادیخواهانه در ایران گواه طولانی ترین لیست کشتار انسان هایی است که بدست مستبدین نظام حاکم در راه آزادی جان باخته اند و رژیم جمهوری اسلامی برای حفظ و تداوم این مناسبات انسانیت زدا، بخصوص در کردستان از بدو حاکمیت خود لحظه ای در این امر تردیدی روا نداشته است.
‏⁦‪#RaminHosseinPanahi‬⁩
‏⁧‫#رامین_حسین_پناهی‬⁩
اعدام یک جنایت سازمان یافته است که مدرن ترین رژیم ها نیز از آن در جهت منافع خود بهره می برند و بدون شک دیکتاتوری ها در انواع و اقسام آن مهم ترین جنایت پیشگانی هستند که از اعدام برای سرکوب و ارعاب معترضین و مخالفین خود استفاده می کنند.
خانواده “رامین حسین‌پناهی”، فعالین مدنی کردستان و سازمان‌های حقوق بشری بارها از مقامات حکومت ایران درخواست کرده‌ایم که برای این زندانی سیاسی یک دادگاه علنی با رعایت مفاد آیین دادرسی عادلانه برگزار شود. ‏⁦‪#RaminHosseinPanahi‬⁩
سازمان عفوبین الملل تاکید کرده است مقامات امنیتی و قضایی در اقدامی تلافی‌جویانه رامین حسین‌پناهی را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند و محکومیت و مجازات او مغایر با قوانین بین‌المللی است و باید لغو شود.
حکم اعدام برای رامین برای زهر چشم گرفتن از مردم کردستان و ایران بود، رامین در دادگاهی چند دقیقه ای و بدونه اینکه بگذارند از خودش دفاع کند، به اعدام محکوم شد. ‏⁦‪#RaminHosseinPanahi‬⁩
نقض حقوق رامین حسین‌پناهی به دوران حضور او در بازداشتگاه‌های اطلاعات و سپاه محدود نبوده و او در زندان سنندج نیز از ملاقات محروم شده است. در پرونده رامین آیین دادرسی عادلانه از زوایای مختلف نقض شده است.
 
‏به یاد فرزاد کمانگر , و همه ی زندانیان سیاسی صدای رامین باشیم
 
و هزاران تویت دیگر که در حمایت از این فعال سیاسی محکوم به اعدام منتشر شد، همچنین در شبکه های اجتماعی دیگر از جمله فیس بوک نیز فعالان کورد و مدافعان حقوق بشر نیز بطور گسترده در حمایت از رامین حسین پناهی نوشتند و علیه حکم اعدام وی و ممنوع الملاقات شدن وی اعتراض کردند.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید