اعتصاب غذای قدریه قادری زندانی سیاسی کُرد در زندان یاسوج

اعتصاب غذای «قدریه قادری» زندانی سیاسی محبوس در زندان یاسوج، در اعتراض به شرایط  نامناسبش وارد ششمین روز شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، این زندانی سیاسی کُرد در اعتراض به “نگهداری در میان زندانیان جرایم عادی” در بند نسوان زندان یاسوج و “محرومیت از حق مرخصی”، از روز پنج‌شنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

مدتی پیش قاضی ناظر زندان یاسوج با درخواست مرخصی «قدریه قادری» موافقت کرد و خانواده وی پس از انجام مراحل اداری و قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی، مسوول قضایی از صدور نامه‌ی مرخصی این زندانی امتناع کرد و به بهانه‌ی دریافت نامه‌ای از دستگاه‌های ذی‌ربط در ارومیه مبنی بر مخالفت با اعزام او به مرخصی خارج از زندان، رویه اداری متوقف شد.

این زندانی سیاسی در طول دوران بازجویی، سلول‌های انفرادی و بازداشت خود در زندان یاسوج به عفونت از ناحیه گوش، سردرد شدید و بی‌حسی یکی از دستانش مبتلا شده است. او در طول ماه‌های گذشته دو بار به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده و هر بار به اجبار با دستبند و چادر وی را انتقال داده و این سبب اعتراض این زندانی شده است.

پزشک متخصص برای تشخیص بیماری این زندانی سیاسی، درخواست انجام آزمایش سی‌تی‌اسکن کرده، ولی مسوولین زندان به بهانه‌ی خرابی دستگاه تاکنون از اعزام مجدد وی به بیمارستان خودداری کرده‌اند.

«قدریه قادری» ۲۵ ساله اهل ارومیه، در اواخر خردادماه ۱۳۹۰، در شهر ارومیه بازداشت شد و بیش از دو ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اطلاعات نگهداری شد. او پس از مدتی به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

این زندانی سیاسی در دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شد. در دادگاه تجدید نظر، حکم به ۷ سال زندان و تبعید به زندان یاسوج کاهش یافت.

«قدریه قادری» در ۱۵ تیرماه ۱۳۹۲، به زندان یاسوج منتقل و در بند نسوان زندانیان جرایم عادی و غیر سیاسی نگهداری می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید