بازگشت مجید توکلی به زندان رجایی شهر

مجید توکلی زندانی سیاسی و فعال دانشجویی پس از مرخصی یک هفته ای به زندان رجایی شهر بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه؛ مجید توکلی در حالی به زندان بازگردانده شد که فقط ۱۳ روز از حبس او باقی مانده است. هفته گذشته که به او مرخصی نابهنگام داده شد این احتمال قوت گرفت که مرخصی او به آزادی اش متصل شود. اما روز گذشته در تماس تلفنی از زندان از او خواسته می شود که به زندان برگردد. مجید توکلی از شیراز به تهران آمد و عصر روز گذشته به زندان رجایی شهر بازگشت.

مجید توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی سازی وعضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در ۱۶ آذر ۸۸ پس از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حالیکه قصد خروج از در دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی برای سومین بار بازداشت شد.

او در دی ماه همان سال به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “توهین به ریاست جمهوری” در شعبه ١۵دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و پنج سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد. او هم چنین در دادگاهی دیگر به ریاست قاضی مقیسه، به علت انتشار نامه از داخل زندان به مناسبت روز دانشجو، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شش ماه زندان دیگر محکوم شد.

حکم هشت سال زندان توکلی پس از چندی با اجرای قانون به نفع متهم، به پنج سال کاهش یافت. مجید توکلی چهار سال بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بود و برای اولین بار در ۲۹ مهرماه ۱۳۹۲ به مرخصی آمد.ش

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید