زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر کشیش و سه نوکیش مسیحی مشخص شد

زمان برگزاری دادگاه چهار شهروند مسیحی به نام‎های «کشیش ویکتور بت تمرز»، «هادی عسگری»، «امین افشارنادری» و «کاویان فلاح محمدی» به آن‌ها ابلاغ شد و این افراد پنجم اردیبهشت در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر محاکمه خواهند شد.

محبت نیوز وب‌سایت نزدیک به مسیحیان با اعلام این خبر گفته: «این شهروندان مسیحی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه‌اندازی و شرکت در کلیساهای خانگی» و «توهین به مقدسات» در دادگاه بدوی که تیرماه سال ۱۳۹۶ برگزار شد در مجموع به ۴۵ سال حبس و هر کدام به دو سال ممنوع‎الخروجی محکوم شدند.
هادی عسگری و امین افشار نادری پنجم شهریورماه سال ۹۵ به همراه چند تن دیگر از نوکیشان مسیحی، در یک باغ خصوصی در فیروزکوه به اتهام عضویت در کلیسای خانگی بازداشت شدند.
هادی عسگری پس از ۱۹ ماه حبس روز ۲۲ فروردین با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از اوین آزاد شد. امین افشار نادری نیز در مردادماه ۹۶ پس از تودیع وثیقه آزاد گشت.
عسگری به ۱۰ سال حبس تعزیری و امین افشارنادری به ۱۵ سال حبس محکوم شده‎اند.این دادگاه که قرار بود ۱۵ بهمن ۹۶ (۴ فوریه ۲۰۱۸) برگزار شود که به دلیل تصادف رانندگی وکیل دو تن از متهمان در راه رسیدن به دادگاه و عدم حضور برخی از متهمان این پرونده برگزار نشد.
طبق حکم دادگاه کشیش ویکتور و کاویان فلاح محمدی نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل و اداره کلیساهای خانگی هر کدام به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند. طبق این حکم آنها پس از پایان دوران زندان هر کدام برای دو سال نیز ممنوع‌الخروج خواهند بود.

شایان ذکر است خانم «شامیرام عیسوی» همسر کشیش ویکتور بِت تًمرز نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل و اداره کلیساهای خانگی، شرکت در سمینارهای مسیحی در خارج از کشور و همچنین آموزش رهبران مسیحی در ایران جهت جاسوسی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است و فرزند آنان «رامئیل بت تمرز» نیز اکنون با قرار وثیقه آزاد است. کشیش ویکتور بت تمرز و همسر او شامیرام عیسوی دو تن از چهره‎های سرشناس و معتمد کلیسانی پنطیکاستی آشوری شهرآرا بودند و پیش از بسته شدن این کلیسا در فرودین ۱۳۸۸ (۳۱ مارس ۲۰۰۹) در آن فعالیت داشتند، اما با فشار نهادهای امنیتی و مداخله یوناتن بت‌کلیا، نماینده آشوری مجلس شورای اسلامی، کشیش بت تمرز از رهبری این کلیسا برکنار شد و جلسات این کلیسا که به زبان فارسی ارائه می‎‌شد نیز پایان یافت.
موسسه «درهای باز» (Open Doors) در لیست سال ۲۰۱۷ که اسامی کشورهایی را که در آنها مسیحیان مورد جفا قرار می‎گیرند، جمهوری اسلامی ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺗﺒﻪ « دهم » ﺍﯾﻦ ﻟﯿﺴﺖ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﮐﺸﻮﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

به عبارتی دیگر بررسی کارنامه جمهوری اسلامی در طی سالهای گذشته در برخورد با مسیحیان نشان می‌دهد که «مسیحیت ستیزی سازمان یافته» شاخص اصلی برخورد حکومت ایران با مسیحیان در طی سالهای پس از انقلاب اسلامی بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید