نادر افشاری فعال مدنی به دادسرا اوین احضار شد

نادر افشاری، فعال مدنی که ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ پس از ۴۵ روز بازداشت با سپردن وثیقه به‌صورت موقت از زندان آزادشده بود، از سوی دادسرای اوین (مقدسی) به‌صورت تلفنی مجدد احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نادر افشاری فعال مدنی که در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۶ بازداشت و پس از ۴۵ روز بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین  با قید وثیقه در تاریخ ۲۷ اسفند سال گذشته به‌صورت موقت از زندان آزادشده بود، امروز طی یک تماس تلفنی از سوی دادسرای اوین مجدداً فراخوانده شده است. وی باید ساعت ۱۱ صبح فردا، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷  خود را به این دادسرا معرفی کند.

این فعال مدنی پیش تر توسط بازپرس جعفری در شعبه ششم بازپرسی دادسرای اوین (مقدس) به نشر اکاذیب، توهین به رهبری ، توهین به مقدسات واجتماع و تبانی تفهیم اتهام شده بود.

نادر افشاری، فعال مدنی در  روز ۱۲ بهمن سال گذشته از سوی ماموران امنیتی در  پارک دانشجو تهران بازداشت   و در ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین به صورت موقت آزاد شد.

در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، نادر افشاری به همراه تعدادی از فعالین مدنی طی یک عملیات سراسری در نقاط مختلف ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند، این افراد  پس از بازداشت به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل و بدون دسترسی به وکیل مراحل بازجویی و بازپرسی را طی کرده اند. همگی بازداشت شدگان با تامین وثیقه یکصد میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین  آزاد شدند. گزارش شده است دادسرای اوین به برخی از این افراد اتهاماتی مانند تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی را تفهیم کرده است.

مریم سبزه‌پرور مادر نادر افشاری در رابطه با وضعیت فرزندش پیش تر  به کمپین گفته بود: «نادر را ۱۲ بهمن در پارک دانشجو گرفته اند .آنها جمعه تماس گرفتن واطلاع دادند، نادر اوین است.از روز شنبه هر روز به دادسرای اوین رفتم تا پی گیر سلامت پسرم و علت بازداشتش باشم. آنها ۴ روز بعد از بازداشت نادر برای تفتیش منزل آمدند . هر روز جواب آن‌ها این بود که نادر در باز جویی است و در انفرادی. بالاخره پس از ۸ روز از بازداشت نادر توانستم ۵ دقیقه او را حضوری ببینم. نادر گفت: مادر شمار را که اذیت نکردند؟چرا هر روز خودت را اذیت می کنی و می آیی اینجا .دوست ندارم کسی به تو بی احترامی کنه. بهر حال در سالن افراد عادی به همراه ماموران زیادی بودند.به غیر از جمعه ها هر روز پی گیر پرونده‌اش بودم. حتی به وکیل نادر اجازه مطالعه پرونده را ندادند. ۱۵ روز پس از بازداشت اجازه گرفتم باز فرزندم را ببینم .داخل کابین توانستم ببینمش. نادر گفت : چون به وضعیتم  رسیدگی نمی کنند اعتصاب کردم و بعد یک هفته اعتصابم را شکستم. مدام به من می گفتند، پسرت هنوز تخلیه اطلاعات نشده باز جویی تمام نشده برای مدتهای طولانی داخل بند ۲۰۹ بود.در فشار عصبی.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید