شیما بابایی و داریوش زند جهت آخرین دفاع به شعبه ۶ دادسرای اوین احضار شدند

داریوش زند و همسرش شیما بابایی، دو تن از فعالان مدنی که پیشتر توسط ماموران امنیتی در بهبهان، بازداشت و پس از مدتی با قید وثیقه به صورت موقت آزاد شده بودند، جهت آخرین دفاع به شعبه ۶ دادسرای ویژه امنیت در زندان اوین احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، داریوش زند و همسرش شیما بابایی، دو تن از فعالان مدنی که ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ توسط ماموران امنیتی در بهبهان، همزمان با چند فعال مدنی دیگر در شهرهای مختلف بازداشت و پس از مدتی با قید وثیقه به صورت موقت آزاد شده بودند، یکشنبه ۲ اردیبهشت به صورت تلفنی احضار شدند. طی این تماس، این دو فعال مدنی، بایستی جهت آخرین دفاع خود، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، در شعبه ۶ دادسرای ویژه امنیت در زندان اوین حاضر شوند.

شیما بابایی، فعال مدنی، روز گذشته، با انتشار این خبر در اینستاگرام خود نوشت: «ما مردم نباید به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز مدنی و حقوق بشری و اعتراض و انتقاد بازداشت و پرونده دار می‌شدیم!»

گفتنی است، شیما بابایی و همسرش داریوش زند، در بهبهان، سعید اقبالی، در کرمانشاه، محمود معصومی، سعید سیفی جهان، نادر افشاری و بهنام موسیوند در تهران، به صورت گروهی در ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بودند.

از میان افراد فوق، سعید سیفی جهان ۸ اسفند، شیما بابایی ۱۲ اسفند، همسر وی داریوش زند ۱۳ اسفند، محمود معصومی ۱۴ اسفند، نادر افشاری، ۲۷ اسفند و بهنام موسیوند، ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ، سعید اقبالی، ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، هر کدام با قید وثیقه‌های ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا زمان برپایی دادگاه آزاد شدند.

شما می توانید با دنبال کردن تلگرام کمپین بدون نیاز به فیلترشکن مطالب را دنبال کنید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید