حکم ۵ سال زندان علی‌محمد محمدی در دادگاه تجدیدنظر تایید شد

حکم ۵ سال حبس علی محمدمحمدی، اهل ایوان غرب در استان ایلام و رئیس ستاد حسن روحانی از سوی دادگاه تجدیدنظر تایید شد. او با اتهاماتی همچون «توهین به مقدسات» و «اهانت به ائمه‌ی معصومین» به  ۵ سال زندان محکوم شده است.

حکم «علی‌محمد محمدی» که در روز ۸ اردیبهشت‌ ۱۳۹۶ یک روز بعد از قرائت یک طنز انتخاباتی در ایلام بازداشت شده بود، در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

محمد رزم، رئیس دادگستری استان ایلام، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت به خبرگزاری میزان گفت:« حکم دادگاه بدوی مبنی بر پنج سال حبس برای فردی که سال گذشته به «توهین به مقدسات و اهانت به ائمه» متهم شده بود در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.»

هشتم اردیبهشت سال ۱۳۹۶، در آیین افتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در شهرستان ایوان٬ در استان ایلام، علی‌محمد محمدی، شاعر ایلامی و رئیس این ستاد، در متنی طنز‌آمیز از امام هشتم شیعیان به خاطر اینکه فقط امام «اصول‌گرایان» است و امام «اصلاح‌طلبان» نیست٬ شکوه کرده بود.

به گفته این مقام قضایی، دادگاه تجدید نظر حکم سه سال حبس تعلیقی و دو سال حبس تعزیری دادگاه بدوی را تایید کرده است.

در تاریخ مذکور، دادستان استان ایلام حکم جلب علی‌محمد محمدی عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی را صادر کرده بود که در آئین افتتاح ستاد انتخاباتی در ایلام، در متنی طنز‌آمیز از امام هشتم شیعیان به خاطر اینکه فقط امام «اصول‌گرایان» است و امام «اصلاح‌طلبان» نیست، «گلایه» کرده بود.

در متن مذکور همچنین انتقاد‌های غیرمستقیمی از ابراهیم رئیسی٬ تولیت آستان قدس رضوی، در «استفاده» از امکانات این آستان در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده بود.

پس از این مراسم محمدنقی لطفی، امام جمعه ایلام، یک روز عزای عمومی در استان اعلام کرد و با انتشار نامه‌ای خطاب به  علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی، «اهانت» به امام هشتم شیعیان از سوی افرادی که آنها را «فتنه‌گران کوردل و منافقان زمان» نامید تسلیت گفت.

در پی آن شماری از امامان جمعه و همچنین ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه در قم، خواستار مجازات «هتاکان» شدند.

حکم نهایی علی‌محمد محمدی یک روز پس از آن اعلام می‌شود که امیرحسین میراسماعیلی، خبرنگار روزنامه اقتصادی «جهان صنعت»، پس از انتشار مطلبی در توییتر خود، به اتهام توهین به امام هشتم شیعیان بازداشت شد.

امیرحسین میراسماعیلی در مطلب طنزی، از مخالفت‌های احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، با برگزاری کنسرت موسیقی در استان خراسان گلایه کرده بود.

احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد سال‌هاست که با مواضع جنجالی سیاسی و فرهنگی، خواستار ممنوعیت برگزاری کنسرت و رویدادهای هنری در شهر مشهد است.

آقای علم‌الهدی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از داماد خود، ابراهیم رئیسی، نامزد اصولگرایان حمایت کرد و در دیماه ۱۳۹۶ نیز درباره ضرورت پیروزی اصولگرایان در شورای شهر گفته بود: «زنای محصنه بکنید، عرق بخورید و انواع فسق و فجور را بکنید بعد هم توبه کنید، خدا شمارا می‌بخشد اما این گناهی که شما در حال ارتکاب آن هستید که ممکن است سرنوشت اسلام و مسلمین در دست غیر بیفتد حتی اگر تا روز قیامت انواع عبادت‌ها را انجام دهید، جهنمی مسلم هستید، زیرا خیانت به اسلام و مسلمین کردید…»

علی محمد محمدی متولد ۱۳۴۷ در ایوان غرب، رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان، کارشناسی ارشد در رشته‌ی شیمی کاربردی و همچنین دبیر شیمی مراکز پیش دانشگاهی شهرستان، شاعر و از فعالین در حوزه‌ی ادب و سیاست کلهر ایوان است.

منابع/ میزان، خراسان و رادیو فردا

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید