محمود صالحی فعال کارگری در سقز بازداشت شد

در آستانه روز جهانی کارگر، ماموران امنیتی دو فعال کارگری را در سقز و مهاباد بازداشت کردند

دو روز مانده به روز جهانی کارگر، فشار نهادهای امنیتی بر فعالان کارگری افزایش یافته است. امروز در تازه‌ترین دور از این اقدامات، «محمود صالحی» و «عثمان اسماعیلی» بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دو عضو «کمیته هماهنگی تلاش برای ایجاد تشکل‌های کارگری» امروز سه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، در شرایطی بازداشت شدند که در روزهای اخیر موج بازداشت و احضار و تهدید فعالان کارگری از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

یک منبع مطلع کارگری که نخواست نامش فاش شود، به کمپین گفته: “محمود صالحی امروز ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه عصر، در پی حمله نیروهای لباس شخصی به منزل وی در شهرستان سقز، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. ماموران اطلاعات همچنین کامپیوتر و پرونده‌های شخصی این فعال کارگری را با خود بردند.”

همزمان در ساعت ۶ عصر، «عثمان اسماعیلی» عضو «کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد»، در زمان کارگری در ساختمانی در مهاباد، از سوی ماموران امنیتی اداره اطلاعات این شهر، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می‌شود.

منابع خبری به کمپین گفته‌اند که ماموران امنیتی هیچ توضیحی درباره علت بازداشت و یا مکان نگهداری و سرنوشت احتمالی به خانواده این دو فعال کارگری نداده‌اند.

گفته شده فعالان، نهادها، اتحادیه‌ها، سندیکاها، تشکل‌ها و نهادهای کارگری و مدافع حقوق کارگران، نسب به تشدید فشارها بر فعالان و جامعه کارگری در آستانه اول ماه می، روز جهانی کارگر اعتراض و ابراز نگرانی کرده‌اند.

حکومت اسلامی ایران در ۹ سال اخیر از صدور مجوز برای برگزاری راهپیمایی روز جهانی کارگر ممانعت کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل