عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی بلوچ آزاد شد

عمادالدین ملازهی، زندانی سیاسی بلوچ، یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، پس از حکم دادگاه تجدیدنظر از اتهامات تبرئه و آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عمادالدین ملازهی، زندانی سیاسی بلوچ، که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود، یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، پس از حکم دادگاه تجدیدنظر از اتهامات تبرئه و از قرنطینه بند ۵ زندان مرکزی زاهدان آزاد شد.

گفتنی است، این زندانی سیاسی، چهارشنبه ۲۳ اسفند ۹۶ از زندان سروان خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده بود. پیش تر کمپین فعالان بلوچ در این خصوص نوشته بود: «عمادالدین ملازهی به طور ناگهانی به “مکان نامعلومی” منتقل شده و مسئولان زندان سراوان از صحبت در این زمینه امتناع می کنند. خانواده این زندانی بارها با مسئولان مربوطه در این رابطه ارتباط برقرار کردند اما مسئولان از هر گونه پاسخ از محل نگه داری وی امتناع می کنند.»

نهایتا، پس از یک ماه بی خبری از این زندانی سیاسی و پیگیری‌های خانواده‌اش، به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد و تاکنون در قرنطینه بند ۵ این زندان محبوس بود.

عمادالدین ملازهی زندانی سیاسی بلوچ ۱ آذر ۱۳۹۵ در سراوان پس از آن بازداشت شد که طبق گفته نزدیکانش از ترور ناکام ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات جان سالم به در برد.

به گفته نزدیکان این زندانی، وی در حالی که برای خرید یک دستگاه خشکشوی به سراوان سفر کرده بود افرادی با لباس شخصی به خودرو وی آتش گشودند که از قضا خلیل جهاندیده دوست وی در خودرو و خودش در طرف دیگر خیابان بوده که در پی این حادثه، خلیل جهاندیده کشته شد و ماموران پس از اینکه متوجه عدم حضور وی در خودرو می شوند وی را بازداشت می کنند.

این زندانی پس از این اتفاق به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” محاکمه شد و دادگاه انقلاب سراوان برای وی حکم ۱۵ سال زندان صادر کرد که در دادگاه تجدید نظر این حکم باطل شده و از اتهامات تبرئه شد.

پس از آن برای نامبرده به قرار وثیقه حکم آزادی صادر شد اما این بار با مخالفت وزارت اطلاعات و دادستان سراوان مجددا پرونده وی به جریان افتاد و این بار به قاضی صادقی مهر سپرده شد. قاضی صادقی مهر در هنگام محاکمه هیچ اطلاعی از حکم قبلی و تبرئه وی نداشت و صرفا بنابر پرونده وزارت اطلاعات مجددا برای وی ۱۰ سال حکم صادر کرده بود.

خانواده این زندانی پیش‌تر در نامه هایی از فشار “وزارت اطلاعات” در پرونده وی خبر دادند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید