آزادی یک زندانی سیاسی عرب از زندان شیبان اهواز

محمد سواری، زندانی سیاسی عرب که آبان‌ماه ۹۵ به دلیل آتش زدن بنر یکی از علمای اهل تشیع ساکن عربستان بازداشت و در دادگاه انقلاب به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، به صورت مشروط آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد سواری، زندانی سیاسی عرب که آبان ۹۵ در دادگاه انقلاب اهواز به دلیل آتش زدن بنر روحانی شیعه ساکن عربستان به نام “نمر باقر نمر” به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، به صورت مشروط از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

محمد سواری ۲۴ ساله در ۲۵ آبان‌ ۹۵ توسط اداره اطلاعات شهرستان اهواز بازداشت شده بود.

وی در زمان بازجویی در اداره اطلاعات از ناحیه دست راست دچار آسیب دیدگی شد که پس از انتقال به بیمارستان فاطمه زهرا شهرستان اهواز تحت درمان قرار گرفته بود.

همزمان گزارش شده است، علی سواری ۲۷ ساله که با محمد سواری طی یک پرونده بازداشت و به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، کماکان در زندان شیبان در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

گفتنی است، “نمر باقر نمر” یک روحانی شیعه ساکن عربستان بود که با حکم قضایی در دادگاه عربستان سعودی به اتهام “حمل سلاح، تحریک به اختلافات طایفه‌ای و اطاعت نکردن از پادشاه سعودی” در بامداد شنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۴ برابر ۲ ژانویه ۲۰۱۶ اعدام شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل