اعتصاب غذای ۵۰ روزه یکی از دراویش دانشجو در زندان فشافویه

بیش از ۵۰ روز، از اعتصاب غذای اعتراضی ظفرعلی مقیمی دانشجوی دکترای متالورژی دانشگاه امیرکبیر، از دراویش گنابادی بازداشتی گلستان هفتم، در زندان بزرگ تهران می‌گذرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ظفرعلی مقیمی، دانشجوی دوره دکترای متالورژی دانشگاه امیرکبیر و از دروایش بازداشتی حادثه گلستان هفتم از ۵۰ روز پیش دست به اعتصاب غذای اعتراضی زد، به حدی که وزن وی ۳۰ کیلوگرم کاهش یافته و جانش در معرض خطر است.

کانال خبری گلستان هفتم در این خصوص نوشت:‌ «علت اعتصاب غذای‌تر این درویش گنابادی “اعتراض به بازداشت خانگی و حصر نورعلی تابنده، عدم رسیدگی مناسب پزشکی به درویشان زندانی، عدم اجازه‌ی ورود وکیل به پرونده‌ی درویشان و بی‌توجهی‌های مکرر قوه قضاییه در سیر رسیدگی به پرونده‌های قریب به ۴۰۰ نفر از درویشان گنابادی زندانی” عنوان شده است.»

گفتنی است، ظفرعلی مقیمی، قصد دارد تا رفع حصر قطب دراویش گنابادی، نورعلی تابنده و آزادی تمامی درویشان گنابادی به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.

ظفرعلی مقیمی در هنگام دستگیری به شدت توسط لباس‌شخصی‌ها شکنجه شد، به اندازه‌ای که از ناحیه چشم آسیب جدی دید. آثار جراحت با وجود گذشت بیش از سه ماه از حادثه گلستان هفتم هنوز بر بدن این دانشجوی نخبه مشخص است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید