انتقال شکوفه یداللهی از دراویش گنابادی به بند مجرمین مواد مخدر

شکوفه یداللهی، از زنان درویش محبوس در زندان قرچک ورامین، از بند قرنطینه به بند ۶ عمومی این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شکوفه یداللهی، معلم و درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک ورامین، که ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ در جریان اتفاقات گلستان ۷ خیابان پاسداران توأم با ضرب و شتم بسیار شدید بازداشت‌شده بود، از بند قرنطینه به بند ۶ عمومی این زندان منتقل شد.

یک منبع مطلع به کمپین گفت: « بند ۶ زندان قرچک ورامین مخصوص زندانیان مربوط به جرایم مواد مخدر و معتادین است و شکوفه یداللهی، که از نظر جسمی در وضعیت وخیمی به سر می برد، در حالی به بند مواد مخدر زندان قرچک منتقل شد که مطابق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها و آیین‌نامه تفکیک جرایم ، زنان درویش می‌بایست با توجه به نوع اتهامات انتسابی (عقیدتی – سیاسی) در محلی جدا از سایر زندانیان نگهداری شوند.»

در کیفرخواست دادسرای شهید مقدس از خانم یداللهی با عنوان «مادر کسری نوری» یاد شده و به همین دلیل بی‌اساس بارها حقوق قانونی او نقض شده است.

همچنین منابع خبری گفته اند: زنان درویش زندانی از ۳ روز گذشته تا کنون، به دستور دادیار ناظر بر زندان، از حق تماس تلفنی با خانواده هایشان محروم شده‌اند.

گفتنی است،علاوه بر شکوفه یداللهی، سه پسر او، کسری، پوریا و امیر نوری نیز در بندهای مختلف زندان تهران بزرگ (فشافویه) در بازداشت به سر می برند.

شکوفه یدالهی، به همراه پسرش کسری نوری و دیگر دراویش زندانی در ۳۰ بهمن سال ۱۳۹۶ در خیابان پاسداران بازداشت شد. تحصن و تجمع دراویش گنابادی مقابل کلانتری ۱۰۲ در خیابان پاسداران در اعتراض به بازداشت نعمت‌الله ریاحی، یکی از دراویش با دخالت نیروهای امنیتی و انتظامی به خشونت و درگیری کشیده شد.

در روز ۳۰ بهمن ماه دست کم ۶۰ زن از جامعه تحت تبعیض دراویش گنابادی به خاطر شرکت در تظاهراتی که پس از استفاده نیروهای امنیتی از ضرب و شتم، اسلحه گرم، ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور به خشونت کشانده شد، بازداشت شدند.

این زنان بعد از دستگیری به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند و گفته‌اند که در آنجا مورد بازجویی‌های رعب‌آور، فحاشی با صدای بلند و بازرسی‌های بدنی تعرض‌آمیز توسط ماموران زن قرار گرفتند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید