تداوم بازداشت امیر چمنی، فعال حقوق بشر

امیر چمنی، فعال حقوق بشر که اواخر اردیبهشت‌ماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و با تامین وثیقه آزاد شده بود، مورخ ۵ خردادماه مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. با گذشت نزدیک به یک هفته از بازداشت این فعال مدنی هیچ اطلاعی از وضعیت او حاصل نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیر چمنی، فعال حقوق بشر و دانشجوی رشته‌ی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه تبریز و دانشجوی کارشناسی حقوق دانشگاه پیام نور این شهر که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در ۲۵ اردیبهشت‌ماه با تامین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود، مورخ ۵ خردادماه مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

از اتهامات مطروحه علیه این شهروند هیچ اطلاعی در دست نیست و باوجود گذشت نزدیک به یک هفته از بازداشت آقای چمنی، هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت حاصل نشده است.

امیر چمنی پیش‌ از این در دی ماه سال ۹۱ در منزل شخصی‌اش بازداشت و پس از گذراندن دو هفته در اداره‌ اطلاعات تبریز، برای اجرای حکم ۹ ماه حبس تعزیری به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

وی در تاریخ ۱۵ تیر ماه سال ۹۲ از سوی شعبه‌ یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر، به اتهام “توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی” به تحمل شش ماه حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

شعبه‌ ۱۰۴ دادگاه کیفری تبریز هم او را به اتهام توهین به رئیس جمهوری به ۴۰ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

حکم ۴۰ ضربه شلاق آقای چمنی در خردادماه ۹۲ اجرا شد. او روز ۱۱ مهر سال ۹۲ و با پایان دوران محکومیت خود از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید