بی خبری از وضعیت روحانی بازداشت شده ترکمن

از وضعیت یک روحانی اهل سنت ترکمن به نام “داوود قلیچی” که در ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده، پس از گذشت بیش از یکماه هیچ اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا، با اعلام این خبر در وب سایتش نوشته:« یک روحانی اهل سنت ترکمن به نام “داوود قلیچی” در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط نیرو های امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شده است.»

یک منبع نزدیک به خانواده این روحانی ترکمن به توهرا گفت: “داوود قلیچی از روستای یکه قوز از توابع شهرستان کلاله است که ماه گذشته از سوی نیروهای امنیتی پس از تفتیش کامل و ضبط وسایل شخصی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد”.

این منبع در ادامه گفت: “باوجود گذشت یک‌ماه از بازداشت این روحانی ترکمن کماکان هیچ اطلاعی از وضعیت او نداریم”.

از سوی دیگر توهرا گزارشاتی مبنی بر بازداشت یک طلبه اهل سنت دیگر به نام “عبدالمجید الف” از شهرستان گنبدکاووس دریافت کرده است.

از اتهامات و دلایل بازداشت این روحانیون هیچ اطلاعی در دست نیست و تلاش توهرا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این روحانیون همچنان ادامه دارد.

لازم به یادآوری است، پیش‌تر در اسفندماه سال ۹۶ نیز دو روحانی ترکمن به نام های “عبدالغفار بندی” و “جمال الدین آدی‌زاده” نیز توسط اداره اطلاعات استان گلستان بازداشت شده بودند که خبر آزادی این دو روحانی در فروردین‌ماه سال جاری به دست توهرا رسید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید