محمود علیزاده طباطبایی: پرونده محمدعلی طاهری به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده است

محمود علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی – سیاسی و بنیانگذار گروه عرفان حلقه در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت که پرونده موکلش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارجاع داده شده ولی  تعیین وقت نشده است.

به گزارش تسنیم، روز دوشنبه ۲۱ خرداد، سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع محمدعلی طاهری گفت که پرونده موکلش به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده است. وی از زمان مشخص رسیدگی به این پرونده اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

پیش از این علیزاده‌طباطبایی ۱۹ اسفند ماه ۹۶ از صدور حکم ۵ سال حبس برای محمدعلی طاهری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داده بود.

محمد‌علی طاهری از سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام «توهین به مقدسات» به اعدام محکوم شد ولی  این حکم از سوی دیوان عالی کشور  نقض  و به ۵ سال زندان کاهش یافت.

حکم ۵ سال حبس این زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین در ۱۸ بهمن ۱۳۹۴،  به پایان رسیده بود،  اما روز شنبه ۱۲ اسفندماه  ۱۳۹۶ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، مجددا به ۵ سال حبس تعزیری با “اتهام افساد فی الارض” محکوم شد.

احمد خسروی یکی از وکلای محمدعلی طاهری  پیش تر در گفتگویی با کمپین ضمن تایید این خبر گفته بود: «من با موکل خود صحبت کردم و موکل بنده محمدعلی طاهری گفتند “شنبه ۱۲ اسفندماه در دادگاه حاضر شد و حکم ۵ سال حبس به وی ابلاغ گردیده است” ولی هنوز حکمی به ما به صورت رسمی ابلاغ نشده است.» این حکم تا ۲۰ روز قابل تجدید نظر خواهی‌ است.

دادگاه محمدعلی طاهری ۵ اسفندماه ۱۳۹۶ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در حالی برگزار شد که قوه قضائیه اجازه حضور محمود علیزاده طباطبایی، وکیل دیگر محمدعلی طاهری را به وی نداد.

محمد علی طاهری در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۹۶ با تامین وثیقه  ۴۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود،  در روز یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷، بدون دستور قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید