خانواده محمد ثلاث برای آخرین دیدار به رجایی‌شهر فراخوانده شدند

بنا به گزارش مجذوبان نور، شنبه ۲۶ خرداد، از زندان رجایی‌شهر با خانواده محمد ثلاث، درویش گنابادی محکوم به اعدام، تماس گرفته‌ شده تا برای آخرین ملاقات با او به زندان بروند.

اعاده دادرسی محمد ثلاث، یکی از دراویش گنابادی که به اعدام محکوم شده است، ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، از سوی دیوان عالی کشور در حالی رد شد که به گفته زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث و پسر و دختر او، و همینطور اظهارات خود محمد ثلاث، وی سه ساعت پیش از این حادثه بازداشت شده بود، بنابراین راننده این اتوبوس نبوده است، آنها از مقامات مسئول خواسته اند که سندی ارائه بدهند تا نشان بدهد که وی در آن روز راننده اتوبوس بوده و تنها به اعترافات اولیه وی که تحت شکنجه و ضرب و شتم گرفته شده، استناد نکنند.

محمد ثلاث در فایل صوتی از زندان، می‌گوید: «من راننده اتوبوسی نبودم که آدم کشته است. این صحنه سازی نیروی انتظامی است»
وی که یکی از دراویش سلسله گنابادی است تاکید دارد که از مرگ هراسی ندارد و در این فایل صوتی از زندان گفت: «به همه جهان اعلام می کنم که من راننده اتوبوسی نبوده ام که آدم کشته است، من بیگناهم، راننده اتوبوس مذکور شخص دیگری بوده است و به همین دلیل هیچ فیلمی از من که پشت فرمان اتوبوس باشم موجود نیست.»

خبرها حاکی از آن است که محمد ثلاث، سحرگاه چهارشنبه ۳۰ خرداد ۹۷ اعدام خواهد شد.

زینب طاهری، در خصوص موکل خود گفته است: «موکل من را تا سر حد مرگ زدند و او‌ را مجبور به اعتراف علیه خود کردند.»

زینب طاهری، در کانال تلگرامی خود در مورد نقص در پرونده موکل خود نوشته است “هیچ شاهد و فیلمی دال بر اینکه محمد ثلاث پشت اتوبوسی که ماموران نیروی انتظامی را زیر گرفته است، وجود ندارد”.

وکیل محمد ثلاث می‌نویسد برای نخستین بار در تاریخ قضایی جهان؛ به جای آن‌که بازسازی صحنه جرم در محل وقوع حادثه و با حضورمتهم و وکیل او و شهود ماجرا و پرسنل ناجا برگزار شود، بازسازی صحنه جرم بدون حضور متهم، وکیل او و شهود ماجرا و در محل اداره آگاهی شاهپور انجام شده است.

زینب طاهری می‌گوید جمجمه محمد ثلاث براثر ضربات شدید باتوم از ۱۷ نقطه شکسته است و بر اثر این ضربات تقریبا نابینا شده است. بنا بر آن‌چه زینب طاهری نوشته، پس از این‌که در دادگاه اول محمد ثلاث اتهام وارده را رد کرده است، “در آگاهی او را تا سرحد مرگ کتک زده و شکنجه کرده و انگشتان دستش را شکستند؛ روی سرش با پوتین ایستاده و دنده‌هایش را شکستند”.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران ادعا می‌کنند محمد ثلاث در حوادث ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۶ در تجمع دروایش در خیابان پاسداران تهران که برای جلوگیری از بازداشت نورعلی تابنده، قطب دروایش گنابادی انجام شد اتوبوسی را به سوی ماموران انتظامی رانده و سه تن از آ‌ن‌ها را زیر گرفته است.

گفتنی است، زینب طاهری وکیل محمد ثلاث در کانال تلگرامی خود نکات حقوقی و ایرادات این پرونده را به اطلاع عموم رسانده است که در ادامه آمده است:

ملت شریف ایران؛ آگاه باشید که همانطور که در متن لایحه اعاده دادرسی داده‌شده به دیوانعالی کشور نیز منتشر شده است، ما شاهدان جدیدی داریم که حاضر به شهادت شده‌اند که راننده‌ی اتوبوس را دیده‌اند و او یک مرد جوان بوده!
این درحالی‌ست که هیچ شاهد و فیلمی دال بر اینکه محمد ثلاث پشت اتوبوس بوده وجود ندارد.

همچنین حتی از اتوبوس انگشت‌نگاری هم نشده که مدرکی وجود داشته باشد او گناهکار است.

برای نخستین بار در تاریخ قضایی جهان؛ بجای آنکه بازسازی صحنه جرم در محل وقوع حادثه و با حضور متهم و وکیل او و شهود ماجرا و پرسنل ناجا برگزار گردد، بازسازی صحنه جرم بدون حضور متهم، وکیل او و شهود ماجرا و در محل اگاهی شاپور انجام شده!!!

آخر چطور ممکن است بازسازی صحنه جرم کنیم بدون حضور متهم؟ بر مبنای تصورات و توهماتتان بازسازی کرده‌اید؟

با وجود تعداد زیادی دوربین در محل حادثه چرا هیچکدام از فیلم دوربین‌های محل وجود ندارد؟ چرا هیچ شاهدی حتی از پرسنل ناجا حاضر نشد شهادت دهد او پشت فرمان اتوبوس بوده؟

مگر ادعا نکرده‌اید او را از پشت فرمان اتوبوس پایین آورده‌اید؟ پس کجایند آن مأموران که شهادت دهند او پشت فرمان اتوبوس بوده؟

اگر ادله شما محکم بود چرا از اعاده دادرسی او هراس دارید؟ حق برخورداری از دادرسی عادلانه، حق هر انسانی است.

محمد ثلاث بر اثر ضربات شدید باتوم تقریباً نابینا شده! به گفته‌ی او پس از اینکه در دادگاه اول اتهام را رد کرده در آگاهی او را تا سرحد مرگ زدند و شکنجه کردند و انگشتان دستش را شکستند؛ روی سرش با پوتین ایستادند و دنده‌هایش را شکستند! این چه اسلام و عدالتی است؟

او بارها گفته مرا به پزشکی قانونی ببرید و معاینه کنید. تا مشخص شود شکنجه شده‌ام یا خیر و مردم دنیا بداند چطور اعتراف می‌گیرید!

نرگس و علی ثلاث، فرزندان محمد ثلاث، درویش گنابادی زندانی و محکوم به اعدام، پیش‌تر، خطاب به تمام کسانی که پدرشان را قاتل معرفی می‌کنند و او را مجرم می‌دانند، دلنوشته‌ای منتشر کردند که متن کامل آنرا می توانید از اینجا بخوانید.

حکم سه بار قصاص محمد ثلاث در آخرین روزهای سال ۹۶ در حالی تایید شد که این درویش گنابادی اتهام قتل عمد را رد کرده بود. قوه قضائیه ادعا کرده است محمد ثلاث با اتوبوس چند مامور نیروی انتظامی را زیر گرفته است. این در حالی است که زینب طاهری وکیل وی و همینطور محمد ثلاث بارها این ادعا را رد کرده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز با انتشار بیانیه‌ای از مقامات قوه‌ی قضاییه‌ی ایران، خواست حکم اعدام عضوی از جامعه‌ی دراویش گنابادی (محمد ثلاث) هر چه سریعتر متوقف شود و همینطور دیگر دراویشی که از فوریه ۲۰۱۸ در بازداشت بسر می برند آزاد شوند.

تجمع اعتراضی دراویش گنابادی، در اواخر بهمن و اسفندماه ۱۳۹۶، در منطقه پاسداران تهران، در اعتراض به بازداشت نعمت‌الله ریاحی، از دراویش گنابادی ساکن شهرکرد که روز ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ از سوی مأموران امنیتی  در تهران بازادشت شده بود صورت گرفت.  

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید