گزارشی از آخرین وضعیت عبدالرحمان سنگانی، زندانی عقیدتی سنی مذهب

عبدالرحمان سنگانی

عبدالرحمان سنگانی زندانی عقیدتی سیاسی محکوم به اعدام محبوس در زندان گوهردشت کرج در وضعیت نامناسب و بدون دسترسی به حق درمان دوران محکومیت خود را تحمل می‌کند، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در این گزارش به شرح آخرین وضعیت این زندانی می‌پردازد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عبدالرحمان سنگانی، زندانی عقیدتی سیاسی محکوم به اعدام زندان گوهردشت کرج که از سال ۸۸ در زندان بسر می‌برد در وضعیت جسمانی نامناسبی قرار گرفته و از خدمات درمانی نیز محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به این زندانی عقیدتی سیاسی در گفتگو با گزارشگر کمپین گفت:”ناحیه چپ بدن عبدالرحمان کلا کار نمیکند و مدت زیادی است که از مشکلات بینایی رنج میبرد و درحال حاضر هر دو چشم وی به شدت عفونت کرده و در معرض کور شدن و از دست دادن بینایی‌اش قرار گرفته است”.

وی در ادامه گفت: “عبدالرحمان چندین بار نسبت به وضعیت خود به مدیریت زندان و بهداری زندان مراجعه کرد تا به مراکز درمانی اعزام شود ولی هربار با مخالفت مسئولین زندان رو به رو شد”.

 او در ادامه توضیح داد: “در سه ماه گذشته همواره درخواست این زندانی از سوی شعبه اعزام و سرپرست زندان رجایی شهر کرج غلامرضا ضیایی و مسئول حفاظت زندان سرگرد زلف علی و ستوان مولودی و سرهنگ کریمی و چندی دیگر از مسولین مربوطه برای اعزام این زندانی جلوگیری بعمل آمد”.

گفتنی است، عبدالرحمن سنگانی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۸۸ در پی احضار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بازداشت و به اتهام محاربه از طریق هواداری از گروههای سلفی به اعدام محکوم شد.

وی پیش‌تر در اردیبهشت ماه سال ۸۳ نیز سابقه بازداشت داشته است که طی آن با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید