فرشته طوسی به یک سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد

 فرشته طوسی، فعال دانشجویی و فعال حقوق زنان از سوی دادگاه انقلاب به یک سال و نیم حبس تعزیری و دو سال ممنوع الخروجی محرومیت از حضور در احزاب و گروه‌های سیاسی، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و مطبوعات محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرشته طوسی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی که در مرداد سال گذشته بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به «یک سال و نیم حبس تعزیری و دو سال ممنوع‌الخروجی، محرومیت از حضور در احزاب و گروه‌های سیاسی، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شده است.

گزارش شده است که اتهام تبلیغ علیه نظام  به وی تفهیم شده و دلیل آن  شرکت در مراسم شانزده آذر ۱۳۹۵ در انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش عنوان شده است.

سید علی مجتهد زاده وکیل فرشته طوسی، پیش تر در گفتگویی با انصاف نیوز درباره‌ی پرونده‌ی وی توضیح داد بود : “با وکالت من برای این پرونده موافقت نشده است. متاسفانه آقای صلواتی عنوان می‌کنند که شما را تایید نکرده‌اند اما چیزی به ما ابلاغ نشده است. من در پرونده‌ای با همین اتهام و مشابه پرونده‌ی خانم طوسی وکالت داشتم که اتفاقا در همین شعبه بوده است. مگر اینکه درحال حاضر بگوییم من قبلا صلاحیت وکالت در پرونده‌های امنیتی را داشتم اما در حال حاضر صلاحیتم زایل شده است”.

گفتی است که  فرشته طوسی پیش تر در صبح روز پنج‌شنبه، ۱۸دی‌ماه ۱۳۹۳  توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصیش به همراه همسرش سجاد درویش، بازداشت شد.

وی در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ از بند دو الف سپاه مستقر در زندان اوین با تامین وثیقه به صورت موقت  آزاد شد.

لازم به  توضیح است، فرشته طوسی، ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ نیز به دلیل حضور مقابل ورزشگاه آزادی برای دفاع از حق حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقه والیبال، به همراه جمعی دیگر از زنان به مدت چند ساعت بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید