حسن ساعد، فعال فرهنگی عرب بازداشت شد

بازداشت شهروندان

یک فعال فرهنگی به نام “حسن ساعد” به دلیل حمایت از اعتراضات مردمی خرمشهر امروز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسن ساعد، فعال فرهنگی به دلیل حمایت از اعتراضات اخیر شهرستان خرمشهر امروز سه شنبه  مورخ ۱۳ تیرماه ۹۷ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از اتهامات مطروحه که سبب بازداشت آقای ساعد شده اطلاعی در دست نیست اما فعالان عرب معتقدند که وی به دلیل حمایت از اعتراضات اخیر در خرمشهر بازداشت شده است.

شهروندان خرمشهر در اعتراض به بحران آب در این منطقه، مورخ ۸ تیرماه سال جاری دست به تجمع اعتراضی زدند.

معترضان در روز اول با در دست داشتن ظرف‌های خالی آب مقابل مسجد جامع این شهر تجمع کرده و شعارهایی نظیر “مسئول بی کفایت نمی خواهیم”، ” دزدان به نام دین، ما را غارت کردند”، سر دادند.

این اعتراضات در روز دوم در ساعت ۲۰ شب آغاز شد، درگیری ماموران امنیتی باعث شد این اعتراضات به خشونت کشیده شود.

در ویدئوهایی که از تجمع روز دوم در شبکه های اجتماعی منتشر شد، افرادی با لباس خونی در اطراف فردی که گفته می شود به او گلوله اصابت کرده، دیده شد.

فعالان عرب از زخمی‌شدن عده‌ای در درگیری‌های شنبه‌شب در خرمشهر خبر دادند، منابع محلی در زمان اعتراضات به کمپین گفته بودند که “یک معترض در این درگیری ها کشته شده است”.

وبسایت العربیه نیز همان شب از کشته شدن چهار تن از هموطنان در اعتراضات ۹ و ۱۰ تیرماه در خرمشهر خبر داده بود ولی با این وجود تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ یک از مقامات رسمی در ایران کشته شدن شهروند معترض را تایید نکردند.

طی این اعتراضات ده ها تن از جمله حمید خلیلاوى، هادی فیلى(منابی)، ماهر دسومی، مهدی باوی، رضا سواری، سید عادل فاضلی،  یوسف بیت صیاح (بلاوی) نیز بازداشت شده بودند که همگی در تاریخ ۱۱ تیرماه ۹۷ آزاد شدند.

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید