یک شهروند کرمانشاهی بازداشت شد

یک شهروند کرمانشاهی به نام “ابوالفضل جعفری” روز گذشته در محل کار خود از سوی نیروهای امنیتی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته مورخ ۱۳ تیرماه سال جاری یک شهروند کرمانشاهی به نام “ابوالفضل جعفری” در محل کار خود در کارگاه نقاشی واقع در خیابان شریعتی این شهر، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع نزدیک به آقای جعفری که نخواست هویت‌اش فاش شود در این خصوص به کمپین گفت: “در زمان بازداشت ابولفضل اتهام او را تبلیغ علیه نظام عنوان کردند”.

ابوالفضل جعفری پیش از این نیز در اعتراضات دی‌ماه ۹۶ یک بار به اتهام سازمان‌دادن اعتراضات نسبت به گرانی در کرمانشاه مورد بازجویی قرار گرفته بود.

در اعتراضات دی‌ماه، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

برخی از بازداشت‌شدگان با تامین وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها نیز به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتی‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست.

آغاز اعتراضات در شهر مشهد در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود، اما ناآرامی‌ها به سرعت به شهرهای دیگر گسترش پیدا کرد. نیروهای امنیتی با خشونت کشنده روزافزون به این اعتراضات پاسخ داده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید