حکم ۲۳ ماه زندان رویا صغیری در دادگاه تجدیدنظر تایید شد

حکم ۲۳ ماه حبس تعزیری “رویا صغیری” دانشجوی دانشگاه تبریز که در اعتراضات دی‌ماه بازداشت شده بود، در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم ۲۳ ماه زندان رویا صغیری، دانشجوی دانشگاه تبریز، در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

خانم صغیری با تایید خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشته است ” حکم ۲۳ ماه زندانش به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به ارکان نظام عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است”.

رویا صغیری در اعتراضات دی‌ماه بازداشت و در شعبه ۱۰۳ کیفری دادگاه تبریز به ریاست قاضی وطن‌خواه به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی  و عدم رعایت حجاب شرعی” به تحمل ۱۰ ضربه شلاق و یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

او همچنین در پرونده ای جداگانه به همراه نریمان ولی دخت در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “توهین به رهبری” با استناد به مواد ۵۰۰ و ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و مواد ۱۳۴و ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ و با توجه به عدم سابقه کیفری ۸ ماه حبس تعزیری از بایت اتهام “تبلیغ علیه نظام” و از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

در اعتراضات دی‌ماه، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی‌ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”.

برخی از بازداشت‌شدگان با تامین وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها نیز به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتی‌ها اطلاع دقیقی در دست نیست.

آغاز اعتراضات در شهر مشهد در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود، اما ناآرامی‌ها به سرعت به شهرهای دیگر تسری یافت. نیروهای امنیتی با خشونت کشنده روزافزون به این اعتراضات پاسخ داده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید