عرفان رشیدی با تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شد

عرفان رشیدی از فعالان سرشناس محیط زیست ساکن پاوه که در روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، با سپردن وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  عرفان رشیدی از فعالان محیط زیست که از سوی ماموران اداره اطلاعات پاوه در منزل شخصیش بازداشت شده بود، امروز پنج شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ با تامین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا برگزاری دادگاه آزاد شد.

گفته شده است که این فعال مدنی و محیط زیست، مدت ۹ روز بازداشت خود را در بازداشتگاه اداره اطلاعات پاوه و کرمانشاه سپری کرده است.

شب چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۷  نیروهایی اداره اطلاعات  به منزل عرفان رشیدی در این شهر مراجعه و بعد از تفتیش منزل، وی را بازداشت کردند.

عرفان رشیدی، نماینده انجمن محیط زیستی «چیا» در پاوه و عضو انجمن زیست محیطی ژیوای پاوه است. حضور فعال وی در خاموش کردن آتش گسترده زاگرس مورد توجه رسانه‌ها نیز قرار گرفت. او همچنین سال گذشته با دوچرخه از زریوار تا فریدون‌کنار رکاب زده بود تا پیام «نه به کشتار پرندگان مهاجر» را به مردم برساند.

کاربران اینترنتی همچنین از حضور او در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه و حوادث طبیعی در جنگل‌های زاگرس و شمال ایران نوشته‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید