بختیار خوشنام به شلاق و جریمه نقدی محکوم شد

بختیار خوشنام، فعال حقوق بشر، در شعبه ۱۰۱ جزائی دادگاه عمومی سقز به اتهام اخلال در نظم عمومی محاکمه و به جزای نقدی و شلاق محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بختیار خوشنام، فعال حقوق بشر و از همکاران آژانس خبری موکریان که ۲۳ خردادماه ۱۳۹۷، در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهر سقز محاکمه شده بود، به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و پرداخت هجده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

بنا به گفته آژانس خبری موکریان، این فعال مدنی به اخلال در نظم عمومی از طریق حضور در تجمع حمایت از همه پرسی اقلیم کردستان عراق و ارسال گزارش از تجمع مذکور برای رسانه‌ها مورد اتهام قرار گرفت. وی در گفتگویی با رادیو فردا گفت “در طول مدت زمان دادگاه به وکیل دسترسی نداشت و با درخواست او مبنی بر برپایی جلسه دادگاه در وقتی دیگر موافقت نشد.” این حکم قابل تجدیدنظر خواهی است.

گفتنی است این فعال مدنی، پیش‌تر در تاریخ ۴ مهرماه ۹۶ از سوی اطلاعات شهر سقز بازداشت و چهارشنبه ۳ آبان‌ماه با قید وثیقه ۱۳۷ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

لازم به ذکر است که کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید