زندان ارومیه؛ بامداد امروز یک زندانی مواد مخدر اعدام شد

بامداد امروز یک زندانی متهم به جرائم مواد مخدر به نام “جهانگیر نوجوان” در زندان ارومیه اعدام‌ شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بامداد امروز مورخ ۵ مردادماه سال ۹۷ «جهانگیر نوجوان» فرزند رسول که صبح روز پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ از بند ۱۵ زندان مرکزی ارومیه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی این زندان منتقل شده بود، اعدام شد.

جهانگیر نوجوان فرزند رسول از اهالی روستای “بی‌بکران” ارومیه است که حکم اعدام او از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با اتهامات مربوط به جرائم مواد مخدری صادر شده‌ بود.

صبح امروز خانواده‌ی وی از سوی مسئولین زندان مطلع شده‌اند که می‌توانند جهت تحویل‌گرفتن جسد مراجعه کنند.

جهانگیر نوجوان از چند سال پیش در زندان ارومیه منتظر اجرای حکم اعدام‌ بود که روز پنجشنبه مورخ چهارم مردادماه  آخرین ملاقات با خانواده‌اش را انجام داده‌ بود.

اعدام این شهروند در حالی صورت گرفت که بر اساس قوانین جدید تنها زندانیان متهم به قتل عمد در ایران باید حکم اعدام شان به اجرا درآید.

گفتنی است، مردادماه سال گذشته بعد از انجام تغییراتی در قانون مبارزه با مواد مخدر و تصویب آن در مجلس ایران، با الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب آبان‌ماه ۶۷، حکم محکومان به اعدام در جرایم مرتبط با مواد مخدر باید با در نظر گرفتن شرایطی به “حبس درجه یک تا سی سال” و جزای نقدی تبدیل می‌شد و بر اساس قانون مورد ذکر، آن‌دسته از متهمانی که سلاح سرد یا سلاح گرم در حین مقابله با مأموران همراه داشته‌اند، سردسته‌ها، پشتیبانان مالی، سرمایه‌گذارها یا استفاده‌کنندگان از کودکان کمتر از ۱۸ سال برای قاچاق، و دارندگان سابقه‌ی محکومیت قطعی اعدام، حبس ابد، یا حبس بیش از ۱۵ سال شامل حکم اعدام هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید