وضعیت جسمانی روح‌الله مردانی در پنجاه و دومین روز از اعتصاب غذا وخیم گزارش‌شده است/ درخواست فعالان صنفی فرهنگیان برای پایان دادن به اعتصاب غذا

وضعیت جسمانی روح الله مردانی معلم و دانشجوی زندانی محبوس در زندان اوین که از روز نوزدهم خرداد ماه در اعتراض به دادرسی و حکم ناعادلانه و قطع حقوق در اعتصاب غذا بسر می‌برد وخیم گزارش شده است.در پی وخامت جسمانی این معلم زندانی جمعی از فعالان صنفی مدنی فرهنگیان سراسر کشور طی نامه ای خواستار پایان اعتصاب غذای وی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وضعیت روح الله مردانی، دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران و معلم مشاور درناحیه چهارم که از ۱۹ خردادماه سال جاری در اعتراض به حکم ناعادلانه در اعتصاب غذا بسر می برد، وخیم گزارش شده است. این معلم زندانی  در پی اعتصاب غذای طولانی به مشکلات جسمی و درد کلیه مبتلا شده اما  با این وجود مقامات امنیتی-قضایی از رسیدگی به اعتراض و فراهم کردن امکانات درمانی مناسب نسبت به وی امتناع می‌‌کنند.

یکی از نزدیکان روح‌الله مردانی در گفتگویی با کمپین حقوق بشر در رابطه با وضعیت این معلم زندانی گفت با گذشت بیش از پنجاه روز از اعتصاب غذا، مسئولان زندان اوین و دادستانی حاضر نشده‌اند به اعتراض او رسیدگی کنند یا صدایش را بشنوند. این منبع روز دهم مرداد به کمپین گفت: «این دومین بار است که  آقای مردانی در اعتراض به روند پرونده و حکمش اعتصاب غذا می‌کند. تا الان که پنجاه و یک روز از اعتصاب گذشته، رئیس زندان اوین و نه دادستانی تهران رسیدگی نکردند، حتی حاضر نشدند صدایش را بشنوند که چرا اعتصاب کرده و شاید حق با او باشد.»

اعتصاب غذای طولانی و عدم رسیدگی مناسب، مشکلات جسمی و بیماری‌هایی برای این معلم زندانی ایجاد کرده که به درمان در خارج زندان نیاز دارد. منبع مطلع در این باره به کمپین گفت: «یک ماه اول مشکلاتی مثل سرگیجه و فشار پایین و ضعف جسمی داشت، اما الان به درد کلیه و دردهای عصبی دچار شده که باید بستری شود، تا الان که هرچه خانواده‌اش مراجعه کردند و نامه نوشتند، بی‌فایده بوده.»

روح‌الله مردانی  معلم ۳۵ ساله و دانشجوی رشته‌ی ادبیات دانشگاه تهران در ۲۸ دی ماه ۱۳۹۶  از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این معلم زندانی با حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست ابوالقاسم صلواتی به تحمل ۵ سال حبس به “اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و یک سال حبس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و دو سال محرومیت از برخی حقوق اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور” محکوم شد.

گفتنی است، پیشتر نیز این معلم زندانی، که  ۲۸بهمن ۹۶، در اعتراضات سراسری دی‌ماه بازداشت شده بود، از ۴ اردیبهشت ماه ۹۷ دست به اعتصاب غذا زده بود و بنا به وعده مسئولان مبنی بر رسیدگی به پرونده اش ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به اعتصاب غذای خود پایان داد.

در همین رابطه جمعی از فعالان صنفی مدنی فرهنگیان سراسر کشور طی نامه ای از روح الله خواسته اند تا به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان دهد.

در قسمتی از این نامه آمده است، «بیم آن می رود که ادامه این رویه به تداوم اعتصاب غذا ، آسیب‌های بازگشت ناپذیری را برای سلامتی شما در پی داشته باشد.ما فعالین صنفی فرهنگی و مدنی و هر انسان آزاده ای که بسیاری از آنها صدای رسای شما شده اند، از شما می خواهیم با توجه به در خطر قرار گرفتن سلامتی جسمی و روحی شما ، که نگرانی های جدی و بزرگی برای جامعه فرهنگی وخویشاوندانتان ، موجب شده است و همگی تاکید دارند ،حفظ جان ارزشمند شما برای آینده ای روشن اهمیتی صدچندان دارد به اعتصاب غذای خود پایان دهید.»

متن کامل این نامه را در ادامه بخوانید:

در پی اعتصاب غذا در اوین
جناب آقای روح الله مردانی معلم زحمتکش
درود برشما
شکست هیچ معنایی ندارد!!
فقط می تواند به معنای تغییر
مسیر باشد !!
ما جمعی از فعالان صنفی ، مدنی به شدت نسبت به صدور و اجرای احکام ناعادلانه برای شما ناراحت و آزرده شده ایم و آن را محکوم میکنیم و با جدیت هرچه بیشتر ، خواستار تجدید نظر و احقاق حق شما هستیم .
جناب روح الله مردانی همکار گرانقدر:
در میان گرفتاریهای بسیاری که امروزه گریبان آموزش وپرورش را گرفته ، وانگار صدای فریاد رسی هم نیست!! شما با مایه گذاشتن از جانتان که یک زندانی می تواند حقانیتش را نشان دهد.دست به کار بزرگی زده اید که هر کسی توانش را ندارد.
دردی است بزرگ‌ که یک زندانی سیاسی ، یا صنفی با اعتصاب غذا، تنها راه باقیمانده برای فریادش را امتحان می کند ،
همکار گرامی شما از ۱۳۹۷/۳/۱۹ به نشانه اعتراض به حکم ناعادلانه دست به اعتصاب غذا زده اید ، که این دست از جان شستن هست ! وچنان وضعیت شما را بغرج کرده که همگان ناراحت جان عزیز شما هستند .
روح الله مردانی گرامی :
بیم آن می رود که ادامه این رویه به تداوم اعتصاب غذا ، آسیب‌های بازگشت ناپذیری را برای سلامتی شما در پی داشته باشد.
ما فعالین صنفی فرهنگی و مدنی و هر انسان آزاده ای که بسیاری از آنها صدای رسای شما شده اند، از شما می خواهیم با توجه به در خطر قرار گرفتن سلامتی جسمی و روحی شما ، که نگرانی های جدی و بزرگی برای جامعه فرهنگی وخویشاوندانتان ، موجب شده است و همگی تاکید دارند ،حفظ جان ارزشمند شما برای آینده ای روشن اهمیتی صدچندان دارد به اعتصاب غذای خود پایان دهید .
امیدواریم هر چه زودتر گشایشی برای این نوع احکام ناعادلانه پیدا شود.
نظر به اهمیت حفظ جان و سلامتیتان فعالان عرصه ی فرهنگ از شما می خواهد اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق درآورید ،تا فرصتی برای پی گیری در خواست به حق و انسانی شما ایجاد شود.
جناب روح الله مردانی گرامی این یک درخواست صمیمانه و مسوولانه از سوی تمام فعالان صنفی فرهنگیان سراسر کشورهست ، امید است که برای برطرف شدن نگرانیهای خانواده و حفظ جان و تندرستی خویش، به محض رسیدن این نامه خبر شکستن اعتصاب غذای شما را بشنویم.
بی شک مسئول تمام عواقبی که گریبان یک زندانی صنفی،سیاسی را می گیرد مسئولان عرصه قضا و مجریان آن هستند
همیشه سربلند وسر فراز باشید .
۱۰ مرداد ۹۷
جمعی از فعالان صنفی مدنی فرهنگیان سراسر کشور

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید