بازداشت تنی چند از فعالان مدنی در شهرستان حمیدیه و انتقال به زندان مرکزی اهواز

شش تن از شهروندان عرب اهل شهرستان حمیدیه که روز گذشته از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بودند به زندان مرکزی اهواز ( شیبان) منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  شش تن از فعالان عرب اهل شهرستان حمیدیه در استان خوزستان که روز پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بودند، صبح امروز جمعه ۱۲ مرداد به زندان مرکزی اهواز (شیبان) منتقل شده اند.

هویت این افراد مهندس علی سیاحی ۳۵ ساله متاهل،دارای ۲ فرزند، امیر سیاحی ۳۰ ساله،متاهل دارای یک فرزند شهاب سیاحی ۲۲ ساله،دانشجو، عباس سواعدی ۲۷ ساله، مهندس ماهر منبوهی ۲۷ ساله،متاهل و مالک منبوهی  معلم ۲۴ ساله و متاهل عنوان شده است.

لازم به توضیح است که برای هریک از این افراد قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادره شده است.

از دلایل بازداشت و نوع اتهام این افراد اطلاعی در دست نیست اما برخی از منابع حقوق بشری نزدیک به فعالان عرب اهوازی علت بازداشت این افراد را  پیشگیری از گسترش تظاهرات عنوان کرده اند.

لارم به توضیح است که على منبوهى پدر مالک و ماهر منبوهی به اتهام اقدام علیه امنیت کشور به ۱۸ سال  حبس محکوم شده است که هم اکنون در زندان شیبان دوران محکومیتش را سپرى مى کند.

بعضى از بازداشت شدگان بدلیل فعالیتهاى مدنى وسیاسى و همچنین حضور در تظاهرات قبلى سابقه بازداشت داشته اند.

لازم به ذکر است که در ماههای اخیر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در استان خوزستان فشارهای خود را علیه فعالان عرب تشدید کرده، بطوری که بیش ازصدها نفر از فعالان عرب در اهواز و چند شهر دیگر از سوی این  نیروها بازداشت شده اند.

استان خوزستان مهمترین منابع نفت و گاز کشور را در اختیار دارد، این منطقه عرب نشین است و بسیاری از اهالی آن در فقر زندگی می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید