احضار مهرداد گریوانی به دادسرای فرهنگ و رسانه

مهرداد گریوانی، فعال دانشجویی، روز جاری طی تماسی تلفنیِ شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، با وثیقه‌گذارش، به این دادسرا احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهرداد گریوانی، فعال مدنی و دانشجویی، امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۷، طی تماسی تلفنی از سوی بیژن قاسم‌زاده، بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه، با وثیقه گذارش، به این داداسرا احضار شد.

مهردادگرایونی، پیش‌تر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، با قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین  آزاد شده بود.

این فعال مدنی در همین رابطه در صفحه فیس بوک خود نوشته: «امروز در ۱۶ مرداد ۹۷ بازپرس شعبه دوم بیدادسرای فرهنگ و رسانه – بیژن قاسم زاده – باز هم من را به دادسرا احضار کرد اما اینبار به جای ارسال #احضاریه با یک تماس تلفنی از وثیقه گذار خواسته که “من” باید فردا در اول وقت اداری در شعبه دوم بیدادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شوم. سه ماه پیش نیز قاسم زاده یک احضاریه فرستاده بود که به خاطر نبودن کسی در منزل، همسایه آن را تحویل گرفت و بعد آنکه بدستم رسید، آن را منتشر کردم.

من همان موقع گفتم و باز هم میگویم که در همان محل سکونت قبلی هستم و قصد فرار هم ندارم ولی انگار بی محلی کردن من به احضاریه قبلی برای آقای بازپرس گران آمده و اینبار از طریق وثیقه گذار من را احضار کردند. هدف چه بوده؟! اینکه من با پای خودم به دادسرا بروم چرا که قبلا گفته بودم: “من هیچوقت با پای خودم در بیدادگاه ها و بیدادسراهای جمهوری اسلامی حاضر نخواهم شد.»

مهرداد گریوانی، دانشجوی ترم ۶ رشته فیزیک دانشگاه قم، ۷ بهمن ۱۳۹۵ از سوی نیروی اطلاعات سپاه بازداشت و به بند دو-الف اوین منتقل شد و پس از ۱۶۰ روز بازجویی به بند ۲۴۰ منتقل شد. نیروهای امنیتی سپاه، در زمان بازداشت، تلفن همراه، لپ تاپ، هارد اکسترنال و… او را توقیف کردند.

رسانه‌های وابسته به سپاه، پیش از بازداشت وی در دی‌ماه ۱۳۹۵ با انتشار خبری در رابطه با «مهرداد گریوانی»، عنوان کردند “این فعال مدنی و دانشجویی با برخی رسانه‌ها همکاری داشته است.”

هر چند این فعال مدنی و دانشجویی، چندی بعد با صدور تکذیبیه‌ای عنوان کرد “با هیچ رسانه‌ای همکاری ندارد”، اما بازداشت این دانشجوی اهل قم در دستور کار نیروهای امنیتی سپاه قرار گرفت و پس از مدتی بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید