فشار بر خانواده فرهاد میثمی از سوی ماموران وزارت اطلاعات

رضا خندان، همسر نسرین ستوده وکیلی زندانی از تماس تلفنی ماموران  وزارت اطلاعات با مادر فرهاد میثمی و پخش فایل صوتی شکنجه و بازجویی از وی خبر داده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ماموران وزارت اطلاعات، روز چهارشنبه  ۱۷ مرداد‍ ۱۳۹۷، طی تماسی تلفنی با مادر سالخورده فرهاد میثمی، صدایی از فرزندش که در حال شکنجه و بازجویی است، منتشر می کنند که باعث نگرانی  و وحشت شدید مادر این فعال مدنی می شود.

رضا خندان با تایید این خبر در صفحه فیس بوک خود نوشته:  «فرهاد میثمی از ۱۱ روز پیش بازداشت و به بازداشتگاه غیرقانونی ۲۰۹ مستقر در محوطه‌ی زندان “بدنام اوین” منتقل شده است.

در این بین ماموران بازی کثیف و غیرانسانی را به راه انداخته‌اند. دست کم دوبار ساعت ۱۱ شب و حوالی ۴ صبح چهارشنبه ۱۷ مرداد، تلفن مادر سالخورده، بیمار و تنهای فرهاد میثمی را گرفته و صدای کتک‌کاری و اعتراف‌گیری از فرزندش پخش کرده‌اند.
در اولین تماس، اگر نبودند دوستانی که پیش ایشان بودند چه بسا ما اکنون با یک فاجعه‌ی دیگری مواجه بودیم و هیچ کس نمی‌توانست علت را بفهمد. مادر آقای میثمی از شدت نگرانی و وحشت دچار گرفتگی عضلانی می‌شود و ساعت‌ها تلاش دوستان او را به شرایط عادی بر می‌گرداند.
فرهاد میثمی با حکم شعبه ۲ دادسرای اوین بازداشت و تحویل وزارت اطلاعات شده است. مسئولیت هر اتفاقی برای آقای میثمی و مادر سالخورده‌‌ی ایشان، هم با قوه قضاییه است و هم دولت که مسئول مستقیم وزارت اطلاعات.
براساس قانون جدید وکلای انتخابی نمی‌توانند پیگیر پرونده‌های سیاسی شوند؛ بنابر این خانواده و دوستان هیچگونه اطلاعی از وضعیت ایشان ندارند.»

فرهاد میثمی عصر روز ۹ مرداد ۱۳۹۷ از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداتشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.

این فعال مدنی ۴۸ ساله‌است و در دهه ۷۰ و ۸۰ کتاب‌های آمادگی کنکور انتشارات آینده سازان را منتشر می‌کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل