رضا انتصاری درویش زندانی به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شد

رضا انتصاری، درویش گنابادی و از مدیران وبسایت مجذوبان نور که سحرگاه روز یکم اسفند سال گذشته در جریان حادثه موسوم به گلستان هفتم از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با حکمی از سوی دادگاه انقلاب و با  احتساب اجرایی شدن ۴ سال حکم زندان تعلیقی از بازداشت سال ۱۳۹۰ ، مجموعا به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید به شهرستان خواف، ۲ سال انواع محرومیت‌های اجتماعی و رسانه‌ای و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش کانال تلگرامی مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی، رضا انتصاری،  از مدیران وبسایت مجذوبان نور که در زندان تهران بزرگ محبوس است، با حکم غیابی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، با احتساب اجرایی شدن ۴ سال حکم زندان تعلیقی از بازداشت سال ۱۳۹۰، مجموعا به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید به شهرستان خواف، ۲ سال انواع محرومیت‌های اجتماعی و رسانه‌ای و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

براساس گزارش مجذوبان نور، ابوالقاسم صلواتی، قاضی پرونده در حکم آقای‌ انتصاری نوشته است: «متهم صراحتاً اعلام می‌دارد از مدیران اصلی سایت فرقه است و مسئولیت تمام مطالب را بر عهده می‌گیرد. متهم علی‌رغم گذراندن ۴ سال حبس تعزیری به جرم حضور در تجمعات کوار در سال ۹۰ به محض آزادی از زندان مجدداً فعالیت سوء خود بر علیه نظام را از سر گرفته و این مهم را با افتخار بیان می‌دارد و همچنین با قبول مسئولیت سایت غیرقانونی مجذوبان و مصاحبه با رسانه‌های معاند در خارج از کشور، ضدیت خود با نظام و دفاع همه‌جانبه از سیاست‌های فرقه گنابادی حتی پس از آزادی از بازداشت کنونی را ابراز می‌دارد.»

رضا انتصاری، فارغ‌التحصیل دانشکده خبر، مستندساز و خبرنگار اخراجی تلویزیون، یکم اسفندماه سال گذشته در جریان حادثه گلستان هفتم مورد حمله‌ی شدید نیروهای لباس‌شخصی‌ قرار گرفت و در نتیجه‌ی شدت ضرب و جرح به بیمارستان سجاد منتقل شد و نهایتاً پس از یک دوره بازجویی سخت در زندان اوین به زندان تهران بزرگ انتقال یافت.

این درویش گنابادی پیشتر در سال ۹۰ به اتهام اقدام علیه امنیت کشور به ۸ سال زندان محکوم شده بود که پس از گذراندن دوره‌ی ۴ساله‌ی حبس تعزیری، سال ۱۳۹۴ از زندان آزاد شد.

به دلیل یکسان بودن اتهامات بازداشت جدید رضا انتصاری با اتهامات بازداشت او در سال ۹۰، چهار سال زندان تعلیقی نیز برای این درویش گنابادی به اجرا گذاشته می‌شود.

سامان گزارشگران بدون مرز پیش تر با انتشار بیانیه ای نگرانی عمیق خود را از وضعیت سلامت شماری از شهروندخبرنگاران که در شامگاه ۱ اسفند ۱۳۹۶ در درگیری های پلیس و دراویش گنابادی بازداشت شده‌اند، اعلام کرده بود.

گزارش گران بدون مرز براساس  گفته های شاهدان عینی که در محل حضور داشتند در این بیانیه نوشته بود که مأموران نیروی انتظامی، رضا انتصاری و کسری نوری را در نخستین ساعات بامداد ۱ اسفند به هنگام بازداشت به شدت کتک زده‌اند. از این تاریخ خانواده و همکاران آنها هیچ اطلاعی از وضعیت سلامت و محل بازداشت آنها دریافت نکرده است. مقامات مسئول نیز در این باره اطلاعات رسمی منتشر نکرده‌اند. با این حال برخی از آزادشدگان در ۴۸ ساعت گذشته، گفته بودند که این دو که به شدت مجروح شده بودند پس از بازداشت به دلیل شدت جراحات به بیمارستان امام سجاد نیروی‌ انتظامی منتقل شده‌اند.

روز چهارشنبه ۲۴ مرداد نیز مصطفی عبدی، یکی دیگر از کنشگران حقوق درویشان و از مدیران وبسایت این گروه به تحمل ۲۶ سال و سه ماه حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به سیستان و بلوچستان، ۲ سال ممنوع‌الخروجی و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل