ممنوعیت ملاقات و تلفن برای احمد امینی پناه

احمد امین پناە، فعال مدنی کُرد و زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی سنندج  کە هفتە گذشتە  از سوی مسئولین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفتە بود، بدون هیچ دلیل موجهی بە ۶ ماه ممنوعیت از ملاقات و تماس تلفنی محکوم شدە است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان  سیاسی و مدنی، پس از شکایت احمد امین پناه زندانی سیاسی کُرد از “حیدری” مسئول زندان مرکزی سنندج کە هفته گذشتە وی را مورد ضرب و شتم قرار دادە بود، وی بدون هیچ دلیلی موجهی  بە ۶ ماه ممنوعیت از ملاقات و تماس تلفنی با خانوادەاش محکوم شد.

هفتە گذشتە حیدری مسئول زندان مرکزی سنندج،  این زندانی سیاسی را مورد ضرب و شتم قرار داد، شدت ضربات  به حدی بود که موجب شکستگی انگشت دست و آسیب دیدگی بازو و مچ هر دو دست این زندانی شد. وی با توجه به آسیب دیدگی های شدید در نقاط مختلف بدنش بدون مداوا بە بند بازگرداندە شد.

‌‎احمد امین پناه داماد رامین حسین پناهی، به همراه زبیر حسین پناهی و  افشین حسین پناهی فعالان مدنی کُرد در تیرماه سال گذشته  از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این فعالان مدنی کٌرد در آبان ماه ۱۳۹۶ در شعبه یکم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سعیدی به اتهام برگزاری مراسم نوروز و همکاری با احزاب کوردی به ترتیب به پنج ، شش و هشت سال و نیم زندان محکوم شدند.

احمد امین پناه با تامین وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد و مجددا  صبح روز چهارشنبه  ۸ فروردین ۱۳۹۷ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان مرکزی سنندج شد.

نیشتمان حسین پناهی همسر احمد امین‌پناه

نیشتمان حسین پناهی، همسر این زندانی سیاسی روز سەشنبە ١١ اردیبهشت ٩٧، پس از شنید خبر انتقال رامین حسین پناهی بە قرنطینە زندان مرکزی سنندج جهت اجرای حکم اعدام خودکشی و بە زندگی خود پایان دادە بود.

رامین حسین پناهى فعال سیاسی در تاریخ ٢ تیر ۱۳۹۶، بازداشت و پس از ۲۰۰ روز انفرادى و شکنجه های جسمی و روانی، به زندان مرکزى سنندج منتقل شد. این زندانی سیاسی، ٢۵ دی ٩۶ در شعبە یک دادگاه انقلاب شهر سنندج بە اعدام محکوم شد. این حکم، مجددا، ٢٢ فروردین ۱۳۹۷ در شعبه ٣٩ دیوانعالى کشور در شهر قم به تایید رسید.

این زندانی سیاسی محکوم به اعدام  شامگاه دوشنبه ۲۲ مرداد۱۳۹۷، تحت تدابیر شدید امنیتی و بدون اطلاع قبلی به وکیل یا خانواده‌اش، از زندان مرکزی سنندج به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. وی در تماسی تلفنی به خانواده خودگفته: «مرا برای اجرای حکم اعدام به رجایی‌شهر کرج آورده‌اند و به من گفته‌اند که حکمت به زودی اجرا می‌شود.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید