صالح الدین مرادی سروستانی، درویش زندانی به ۷ سال حبس و شلاق محکوم شد

صالح الدین مرادی سروستانی، درویش گنابادی و از مدیران وبسایت مجذوبان نور که سحرگاه روز یکم اسفند سال گذشته در جریان حادثه موسوم به گلستان هفتم از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با حکمی غیابی از سوی دادگاه انقلاب به ۷ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید به برازجان محکوم شد.

به گزارش کانال تلگرامی مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی،صالح الدین مرادی سروستانی  از مدیران وبسایت مجذوبان نور که در زندان تهران بزرگ محبوس است، با حکم غیابی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به ۷ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید به برازجان محکوم شد.

اتهامات آقای مرادی اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تمرد در برابر امر پلیس عنوان شده است.

در دادنامه صالح‌الدین مرادی از او با عنوان «از عناصر و اعضای اصلی سایت مجذوبان نور» یاد شده و همچنین گفته شده است که آقای مرادی بر فعالیت‌های این وبسایت خبری کاملاً صحه گذاشته و از آن حمایت می‌کند.

صالح‌الدین مرادی که از بازداشت پیشین خود در سال ۹۰ سه سال حبس و دو سال تبعید دارد به بازجویان گفته که بر اساس تکلیف شخصی خود در تجمعات درویشان شرکت کرده است.

گفتنی است که صالح‌الدین مرادی پیشتر در سال ۱۳۹۰ در جریان حمله‌ی قشریون مذهبی به درویشان گنابادی در شهرستان کوار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات پلاک ۱۰۰ منتقل شده بود و در نتیجه‌ی این بازداشت بیش از ۲ سال را در زندان عادل‌آباد شیراز گذراند. سرانجام دادگاه تجدیدنظر استان فارس به ریاست قاضی ذاکرنیا او را به ۲ سال حبس تعزیری، ۳ سال حبس تعلیقی، ۲ سال تبعید به بندر لنگه و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرد.

پیش از این جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در خصوص پرونده دراویش زندانی از صدور ۳۳۰ فقره حکم از سوی شعب دادگاه انقلاب اسلامی خبر داد و در ادامه گفته بود، «در مورد بیست و پنج نفر از متهمانی که با حاضر نشدن در جلسه دادگاه، به عمد تلاش می‌کردند مانع محاکمه شوند، دادگاه با ابلاغ واقعی وقت رسیدگی به متهمان، طبق مقررات دادرسی کیفری اتخاذ تصمیم نمود و حکم به نحو حضوری صادر گردید.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید