صدور قرار بازداشت موقت برای قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی

از سوی دادسرای امنیت (اوین) برای قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی دو وکیل سرشناس دادگستری محبوس در زندان تهران بزرگ (فشافویه) قرار بازداشت موقت (یک ماهه) صادر شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی دو وکیل دادگستری که صبح روز  ۲۷ مرداد در مقابل درب ورودی مجلس شورای اسلامی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بودند،  با لباس زندان، پابند و دست‌بند به دادسرای اوین منتقل شده و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت یک ماهه به زندان تهران بزرگ بازگردانده شدند.

اداره‌کنندگان صفحه توییتر قاسم شعله ‌سعدی با انتشار ویدیویی از صحنه انتقال وی و آرش کیخسروی، دیگر وکیل بازداشتی به دادسرای زندان اوین با لباس زندان و دستبند اعلام کرده‌اند، این حقوقدان و فعال سیاسی صبح امروز به دادسرای اوین منتقل و متهم به “اجتماع و تبانی” شده است.

در این صفحه نوشته شده تا زمان آزادی این وکیل دادگستری توییتر آقای شعله سعدی توسط فرد دیگری اداره می‌شود.

دکتر قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی  روز  یکشنبه ۲۸ مرداد پس از تفهیم اتهام در شعبه ۵ دادسرای اوین به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شدند.

محمد نوری زاد با انتشار فایل تصویری در تاریخ ۲۸ مرداد در صفحه اینستاگرامی خود ضمن تأیید این خبر گفت: «امروز دکتر شعله سعدی و آرش کیخسروی را به نزد بازپرس برای تفهیم اتهام فرستادند و بازپرس به این دو وکیل گفته که من برای شما یک جرم سبکی نوشته‌ام فیش حقوق بزارید و بروید بیرون. ولی این دو بزرگوار که از وکلای به نام ما هستند در جواب بازپرس گفتند که ما جرمی مرتکب نشدیم که بخواهیم فیش حقوق بزاریم و برویم بیرون و بازپرس آنها را فرستاد زندان فشافویه.»

قاسم شعله سعدی وکیل و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در دوره‌های سوم و چهارم روز جمعه ۲۶ مردادماه در یک پیام ویدیویی گفته بود به تاسی از محمد مصدق برای مقابله با نظارت استصوابی در میدان بهارستان حاضر خواهد شد.

او برای اعتراض به تقسیم ناعادلانه دریای شمال ایران و نظارت استصوابی در مقابل مجلس حضور یافته بود.

لازم به توضیح است که مسعود جوادیه که به همراه قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی روز بازداشت‌شده بود با  روز ۲۸ مرداد با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل