دادگاه امیر چمنی، فعال حقوق بشر تبریزی برگزار شد

صبح امروز جلسه دادگاهی امیر چمنی، فعال حقوق بشر اهل شهرستان تبریز در شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز مورخ  ۴ شهریورماه ۱۳۹۷ جلسه دادگاهی امیر چمنی، فعال حقوق بشر اهل شهرستان تبریز در شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی حملبر و وکالت آقای جمالی برگزار شد.

آقای چمنی ضمن تایید خبر اتهاماتش را “توهین به رهبری” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه های مخالف نظام” عنوان کرده و همچنین از رد شدن درخواست اداره اطلاعات تبریز مبنی بر “تبعید به استان دیگر” خبر داده است.

 امیر چمنی، فعال حقوق بشر و دانشجوی رشته‌ی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه تبریز و دانشجوی کارشناسی حقوق دانشگاه پیام نور این شهر مورخ ۵ خردادماه ۱۳۹۷ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در ۲۴ خردادماه با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

 آقای چمنی، پیش‌ از این در دی‌ماه سال ۹۱ در منزل شخصی‌اش بازداشت و پس از گذراندن دو هفته در اداره‌ اطلاعات تبریز، برای اجرای حکم ۹ ماه حبس تعزیری به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

وی در تاریخ ۱۵ تیر ماه سال ۹۲ از سوی شعبه‌ یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر، به اتهام “توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی” به تحمل شش ماه حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

شعبه‌ ۱۰۴ دادگاه کیفری تبریز هم او را به اتهام توهین به رئیس جمهوری به ۴۰ ضربه شلاق محکوم کرد.

حکم ۴۰ ضربه شلاق آقای چمنی در خردادماه ۹۲ به اجرا درآمد و نهایتا در تاریخ ۱۱ مهرماه سال ۹۲ و با پایان دوران محکومیت خود از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل