وکلای رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام؛ از اجرای حکم اعدام رامین جلوگیری شود

در پی انتقال رامین حسین پناهی از زندان مرکزی سنندج به رجایی شهر کرج، وکلای این زندانی سیاسی محکوم به اعدام با نگارش بیانیه‌ای از مسئولان مربوطه خواستار جلوگیری از اجرای حکم این زندانی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز مورخ ۵ شهریورماه سال‌جاری، جمعی از وکلای رامین حسین‌پناهی، زندانی محکوم به اعدام با نگارش بیانیه‌ای از مسئولان مربوط خواستار جلوگیری از اجرای حکم وی شدند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: “شرایط موجود بیم اجرای حکم را در روزهای آتی بیش از پیش کرده و این در حالی ست که با توجه به در جریان بودن رسیدگی به درخواستهای تقدیمی به مراجع صالحه از جمله اعاده دادرسی موضوع مواد ۴٧٧ و ۴٧۴ قانون آئین دادرسی کیفری و درخواست عفو که تمامی این موارد ملازمه قطعی و منطقی با توقف اجرای حکم دارد، ضروری است از اجرای حکم خودداری گردیده و فرصت‌های قانونی موجود در اعتراض به حکم و یا برخورداری از عفو مانند هر زندانی و محکوم دیگری برای رامین حسین پناهی نیز فراهم گردد”.

متن کامل بیانیه که در اختیار کمپین قرار گرفته به شرح زیر است:

وکلای رامین حسین پناهی

در شرایطی که متاسفانه کلیه راههای ارتباطی موکل رامین حسین پناهی به بیرون از زندان قطع شده است، اخبار واصله به خانواده و وکلای این زندانی حکایت از این دارد که رامین حسین پناهی که بصورت ناگهانی و غیر قانونی به زندان رجائی شهر کرج منتقل شده است، به دلایل زیر:

١- محرومیت از حقوق قانونی خود از جمله خدمات درمانی بیرون از زندان که به تایید مقامات بهداری زندان مرکزی سنندج رسیده است.

٢- قطع غیر قانونی ارتباط تلفنی با خانواده و وکلایش و ممانعت از ملاقات.

٣- محرومیّت از حقوق مساوی با سایر زندانیان و عدم ارائه خدمات داخل زندان.

۴- غیر قانونی و غیر عادلانه دانستن حکم صادره و ضرورت رسیدگی مجدد به اتهامات انتسابی در چارچوب راهکارهای قانونی.

لبان خود را دوخته و دست به اعتصاب غذا زده است و حسب اعلام تا زمان برآورده شدن درخواستهای قانونی اش به اعتصاب غذا خود ادامه خواهد داد.

ضمن اینکه طبق اخبار واصله به خانواده موکل، نامبرده از شامگاه چهارم شهریورماه توسط ماموران از زندان رجائی شهر خارج کرده و هیچ اطلاعی از وضعیت و شرایط وی برای وکلا و خانواده وجود ندارد.

اینجانبان بعنوان وکلای رامین حسین پناهی با تاکید چند باره بر غیرقانونی بودن انتقال نامبرده به زندان رجائی شهر، از کلیه مقامات قانونی و مسئول درخواست می‌نمائیم موانع موجود در برخورداری نامبرده از کلیه حقوق قانونی
را برطرف نمایند و تمهیداتی فراهم گردد تا در پرتو رسیدگی عادلانه و قانونی حکم شایسته و عادلانه صادر شود.

شرایط موجود بیم اجرای حکم را در روزهای آتی بیش از پیش کرده و این در حالی ست که با توجه به در جریان بودن رسیدگی به درخواستهای تقدیمی به مراجع صالحه از جمله اعاده دادرسی موضوع مواد ۴٧٧ و ۴٧۴ قانون آئین دادرسی کیفری و درخواست عفو که تمامی این موارد ملازمه قطعی و منطقی با توقف اجرای حکم دارد، ضروری است از اجرای حکم خودداری گردیده و فرصت‌های قانونی موجود در اعتراض به حکم و یا برخورداری از عفو مانند هر زندانی و محکوم دیگری برای رامین حسین پناهی نیز فراهم گردد.

مازیار طاطائی
حسین احمدی‌نیاز
عثمان مزیّن
دوشنبه ۵ شهریورماه ۹۷

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید