مجید توکلی آزاد شد+عکس

مجید توکلی فعال دانشجویی و زندانی سیاسی ساعاتی پیش از بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج با پایان دوره محکومیت خود آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر این فعال دانشجویی در روز سه شنبه ٣١ فروردین ماه ۱۳۹۴ به مرخصی سه روزه اعزام شد.تاریخ آزادى این فعال دانشجویى ۲۰ اریبهشت ماه ۱۳۹۴ اعلام شده بود، شنیده ها حکایت از این داشت که این تمدید مرخصى به آزادى قطعى وى منجر خواهد شد. اما مجددادر تماس تلفنی از زندان از وی خواسته شدکه به زندان بازگردد. و وی در روز دوشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در حالی که تنها ۱۳ روز از حبس او باقی مانده بود به زندان رجایی شهر بازگشت.

مجید توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی سازی وعضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در ۱۶ آذر ۸۸ پس از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حالیکه قصد خروج از در دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی برای سومین بار بازداشت شد.

او در دی ماه همان سال به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “توهین به ریاست جمهوری” در شعبه ١۵دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابولقاسم صلواتی به هشت سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و پنج سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد. او هم چنین در دادگاهی دیگر به ریاست قاضی مقیسه، به علت انتشار نامه از داخل زندان به مناسبت روز دانشجو، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شش ماه زندان دیگر محکوم شد.

حکم هشت سال زندان توکلی پس از چندی با اجرای قانون به نفع متهم، به پنج سال کاهش یافت. مجید توکلی چهار سال بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بود و برای اولین بار در ۲۹ مهرماه ۱۳۹۲ به مرخصی آمد.

Majid Tavakoli_Kampein.info

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید