حامد شهابی، به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد/ سند

یک شهروند اهل بابل به نام “حامد شهابی امیری” که پیش‌تر از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” به  دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، طی حکمی غیابی از سوی دادگاه انقلاب بابل به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل شش‌ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حامد شهابی، فعال فیس‌بوکی طی حکمی غیابی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ریاست قاضی محمد ابراهیم‌زاده به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل شش‌ماه حبس تعزیری محکوم شد.

حامد شهابی ۳۷ ساله شاعر و نویسنده و فعال مدنی و فیس‌بوکی اهل بابل که در طی سال‌های اخیر بارها به اداره اطلاعات و  پلیس فتا شهرستان بابل فراخوانده شده بود، سال گذشته با اتهامات تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری و امام راحل در دادگاه انقلاب به سه سال حبس محکوم شد.

یک منبع آگاه نزدیک به حامد شهابی به کمپین گفت: «با پیگیری‌های مداوم  حکم سه سال حبس تعزیری از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعلیقی تبدیل شد.»

این منبع آگاه افزود: «حکم صادرشده ۶ ماه حبس تعزیری برای این فعال مدنی با همان اتهامات قبلی و به‌صورت غیابی صادره شده و یکی از دلایل آن حذف نکردن پست‌های وی در فضای مجازی عنوان‌شده است.»

دادگاه تجدید نظر حامد شهابی امیری از بابت ۶ ماه حبس تعزیری در تاریخ ۲۴ شهریور ماه ساعت ۹٫۳۰ دقیقه صبح برگزار می شود.

گفتنی است، این فعال مدنی ساکن امیر کالا شهرستان بابل در تیرماه سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در شعبه ۴ دادسرای بابل از سوی بازپرس اصغری به اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام”  تفهیم اتهام و پس از سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت تا برگزاری دادگاه آزاد شد.

حامد شهابی در دادگاه انقلاب از سوی قاضی محمدابراهیم زاده از بابت توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به دو سال و از بابت تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم به دوسال حبس تعلیقی  تبدیل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل