گزارشی از آخرین وضعیت رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام

رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام محبوس در زندان رجایی شهر کرج که در سلول انفرادی این زندان نگهداری می‌شود، از ۵ شهریورماه سال جاری با دوختن لب‌هایش در اعتصاب غذا بسر می‌برد. آقای که از ناراحتی کلیه رنج می‌برد تاکنون چندبار خون‌ریزی کرده و دچار ضعف شدید شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران، رامین حسین پناهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام که چندی پیش پس از انتقال به زندان رجایی شهر کرج با پای‌بند و دست‌بند به انفرادی این زندان منتقل شده بود، از ۵ شهریورماه سال جاری با دوختن لب های خود در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

در هشتمین روز از اعتصاب غذای این زندانی امجد حسین پناهی برادر رامین حسین پناهی در گفتگویی با گزارشگر کمپین گفت: “رامین در انفرادی زندان رجایی شهر در وضعیت بغرنجی بسر می‌برد، او چندین بار از سوی ضیایی رئیس زندان و ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است”.

وی در ادامه گفت: “عفونت کلیه رامین تشدید پیدا کرده و چندین بار در انفرادی خون‌ریزی کرده و تابحال دوبار بی‌هوش شده است”.

رامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی محکوم به اعدام شامگاه دوشنبه ۲۲ مردادماه سال جاری بدون اطلاع قبلی به وکلا و خانواده‌‌اش، جهت اجرای حکم اعدام از زندان مرکزی سنندج به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

‎رامین حسین‌پناهى، فعال سیاسی کُرد در تاریخ ٢ تیرماه ٩۶ بازداشت و پس از ۲۰۰ روز تحمل انفرادى به زندان مرکزى سنندج منتقل شد. این زندانی سیاسی مورخ ٢۵ دی‌ماه همان سال از سوی شعبە اول دادگاه انقلاب شهرستان سنندج بە اعدام محکوم شد. حکم صادره در تاریخ ٢٢ فروردین ۱۳۹۷ از سوی شعبه ٣٩ دیوانعالى کشور در شهر قم مجددا به تایید رسید و جهت اجرای حکم به شعبه ۴ اجرای احکام دادسرای اجرای احکام سنندج ارجاع شد.

بیشتر بخوانید:

رامین حسین پناهی توسط مسئولان زندان مرکزی سنندج تهدید به قتل شد
بیانیه بیش از هشت هزار شهروند ایرانی: اجازه ندهیم رامین حسین پناهی اعدام شود
نامه سرگشاده مادر رامین حسین پناهی به خانم فدریکا موگرینی/ قلب مرا هم روی میز مذاکره بگذارید
بیانیه مشترک ۱۲ نهاد حقوق بشری در محکومیت حکم اعدام زندانی سیاسی، رامین حسین پناهی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل