انتقال قاسم شعله‌سعدی به بند امنیتی زندان اوین/ ادامه تحقیقات از آرش کیخسروی

قاسم شعله‌سعدی، وکیل دادگستری، که پیش تر از سوی دادسرای اوین برای او قرار موقت ( یک ماهه) صادر شده بود، طی روزهای گذشته مجددا به زندان اوین منتقل شد. همچنین  آرش کیخسروی، وکیل دادگستری به دلیل ادامه انجام  تحقیقات، کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، قاسم شعله‌سعدی، وکیل دادگستری و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی که پیش‌تر از سوی بازپرس شعبه ۵  دادسرای اوین برای او قرار بازداشت موقت یک ماهه صادر شده‌ بود، به زندان اوین منتقل شد. همچنین، آرش کیخسروی، وکیل دادگستری محبوس در زندان تهران بزرگ، به دلیل ادامه انجام تحقیقات از سوی نهادهای امنیتی کماکان در بازداشت بسر می‌برد.

صفحه توییتر قاسم شعله‌سعدی، خبر از انتقال وی به بند امنیتی زندان اوین داد و نوشت: «دکتر قاسم شعله سعدی که از ابتدای هفته پیش به بازداشتگاه نامعلومی منتقل شده بود طی دو روز گذشته به یکی از بندهای امنیتی در زندان اوین انتقال یافته است.»

ابوذر نصراللهی، روز جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موکلش آرش کیخسروی گفت: «روز گذشته (یکشنبه) با مراجعه به دادسرا مطلع شدم که آرش کیخسروی آزاد نمی‌شود، اما آقای قاسم شعله سعدی، دیگر وکیل بازداشت شده به بند عمومی زندان فشافویه تحویل داده شده‌اند.»

وکیل مدافع آرش کیخسروی در مورد آخرین وضعیت پرونده موکلش به ایسنا گفت: «در رابطه با موکلم تقاضا شده که تحقیقاتشان در نهاد امنیتی ادامه پیدا کند و کاری که ما انجام دادیم این است که فعلاً نسبت به قرار بازداشت موقت ایشان اعتراض کردیم و این قرار را کاملاً غیرقانونی می‌دانیم.»

نصراللهی افزود : «اتهامی که به آقای کیخسروی تفهیم شده اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی است که در پی حضور ایشان در مقابل مجلس شورای اسلامی است.»

گفتنی است، این دو وکیل دادگستری،  ۲۷ مردادماه ۱۳۹۷ مقابل درب ورودی مجلس شورای اسلامی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند و برای آنها قرار بازداشت موقت یک ماهه صادر شده است.

قاسم شعله‌سعدی، وکیل دادگستری و نماینده شیراز در مجالس شورای اسلامی طی دوره‌های سوم و چهارم روز جمعه ۲۶ مردادماه در یک پیام ویدیویی گفته بود “به تاسی از محمد مصدق برای مقابله با نظارت استصوابی در میدان بهارستان حاضر خواهد شد.”

او و سایر همراهانش در اعتراض به تقسیم ناعادلانه دریای شمال ایران و نظارت استصوابی در مقابل مجلس حضور یافته بودند.

لازم به توضیح است که مسعود جوادیه که به همراه قاسم شعله سعدی و آرش کیخسروی بازداشت‌شده بود، ۲۸ مرداد با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد.

جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر با احضار، بازداشت و صدور احکام سنگین علیه وکلای دادگستری با طرح جرائم سیاسی و اتهاماتی مانند اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و … سعی بر کاهش فعالیت‌های حقوق بشری و ایجاد محدودیت برای وکلای مدافع زندانیان سیاسی و عقیدتی دارد.

گفتنی است، طی روزهای اخیر دو تن از وکلای دادگستری به نام‌های “فرخ فروزان” و “پیام درفشان” در منزل آرش کیخسروی، وکیل دادگستری محبوس در زندان فشافویه، بازداشت شدند.

این دو وکیل دادگستری ۹ شهریورماه۹۷ بازداشت شدند و یک روز پس از آن در تاریخ دهم شهریورماه هدی عمید، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان از سوی نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

پیش از این نیز “قاسم شعله سعدی” و “آرش کیخسروی” دو تن از وکلای دیگر دادگستری ۲۷ مردادماه ۱۳۹۷ مقابل درب ورودی مجلس شورای اسلامی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند. نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر نیز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ در منزل شخصی‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و از سوم شهریور ۹۷ با انتشار نامه‌ای دست به اعتصاب غذا زده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید