ضیا نبوی؛ طبق نظر وزارت اطلاعات صلاحیت ادامه تحصیل من رد شد

ضیا نبوی، فعال حق تحصیل و زندانی سیاسی سابق گفت که با نظر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، دوباره ستاره‌دار شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ضیا نبوی، فعال حق تحصیل و زندانی سیاسی سابق در صفحه توییتر خود از ستاره‌دار شدن مجدد خود خبر داده است.

این فعال حق تحصیل در قسمتی از توییت خود نوشته است: “طبق نظر وزارت اطلاعات صلاحیت‌ام برای ادامه تحصیل رد شده است، این را در هسته گزینش سازمان سنجش فهمیدم”.

ضیا نبوی در کنکور ارشد امسال شرکت کرد و علیرغم کسب رتبه برتر اعلام کرده که دوباره طبق نظر وزارت اطلاعات، ادامه تحصیل‌اش با مانع روبرو شده است.

ضیا نبوی، پیشتر در ۲۵ خرداد ۸۸ یعنی سه روز پس از برگزاری انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «پیرعباسی»،به اتهام محاربه از طریق ارتباط موثر با سازمان مجاهدین خلق به ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که ۱۰ سال از این حبس را می بایست در شهرستان ایذه سپری می کرد.

این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ده سال حبس در تبعید تبدیل شد. وی درمهرماه ۱۳۸۹ به زندان کارون اهواز منتقل و با پیگیری های متعدد خانواده به زندان شهر سمنان منتقل شد.

وی در مهر ماه ۱۳۸۹ به زندان کارون تبعید و سپس به زندان سمنان منتقل و پس از تحمل بیش ازهشت سال در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ از زندان سمنان آزاد شد.

بیشتر بخوانید:

ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل آزاد شد
ضیا نبوی و فرهاد میثمی در تهران بازداشت شدند
ضیا نبوی فعال دانشجویی از زندان آزاد شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید