دبیر کل اتحادیه کارگران پست کانادا طی نامه ای خواستار آزادی بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری شد

در پی تداوم بازداشت بهنام ابراهیم زاده مایک پالک، دبیر کل اتحادیه کارگران پست کانادا، در نامه ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی ایران، خواستار آزادی این فعال کارگری شده است.

به نوشته برخی از وبسایت های خبری، در این نامه که در پاسخ به نامه کمپین برای آزادی کارگران نوشته شده، آقای پالک ضمن بیان اینکه فعالان مدنی «صدای کارگران، فقرا، کودکان و زنان هستند»، اعلام کرد که اعضای این اتحادیه خواستار آزادی فعالان مدنی و کارگری بازداشت شده در ایران هستند.

بهنام ابراهیم‌زاده ۱۶ مرداد ۹۷، پس از حضور درکنار مردم زلزله زده سرپل ذهاب در ریجاب توسط شخصی به نام فرمان غلامی از ماموران لباس شخصی این منطقه تحت تعقیب قرار گرفته‌بود.

بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری روز جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی در اطراف کرمانشاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

لازم به توضیح است که بهنام ابراهیم‌زاده متولد ۱۳۵۴، در شهر اشنویه و ساکن تهران، فعال کارگری و عضو «جمعیت دفاع از کار کودکان و خیابان» پیش‌تر در خرداد ۱۳۸۹، به دلیل فعالیت مربوط به حقوق کارگران و حقوق کودکان کار بازداشت شده‌بود. وی پس از ۴ ماه بازجویی در سلول‌های انفرادی زندان اوین به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شده‌بود و در دی‌ماه ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۲۰ سال حبس محکوم شد که بعدها این حکم در دادگاه تجدید نظر تهران به ۵ سال کاهش یافت.

بهنام ابراهیم‌زاده در حالی که دوران حبس خود را سپری می‌کرد مجددا با پرونده‌ دیگری مواجه شد. سال ۱۳۹۳، با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع، تبانی و اقدام علیه امنیت ملی» و «استفاده از تجهیزات ماهواره و نگهداری پاسور» مجددا به ۹ سال و ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از اعتراض و در مرحله تجدید نظر به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و ۴۵۰ هزار تومان جریمه نقدی کاهش پیدا کرد.
در نهایت، این فعال کارگری ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، بعد از سپری کردن ۷ سال حبس در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر کرج آزاد از زندان آزاد شد.

منابع

صدای امریکا و شبکه های اجتماعی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید