انتقال ناگهانی زانیار و لقمان مرادی دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام به بند اطلاعات سپاه

زانیار و لقمان مرادی، دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام، بعدازظهر روز گذشته به بند اطلاعات سپاه در زندان رجایی‌شهر منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زانیار و لقمان مرادی، دو تن از زندانیان سیاسی محکوم به اعدام، بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ شهریورماه، بدون اطلاع قبلی، به بند اطلاعات سپاه در زندان رجایی‌شهر منتقل شدند. گفته شده این انتقال برای تحت فشار گذاشتن این دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام به دلیل حمایت‌هایشان از آرش صادقی، دیگر زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر صورت گرفته‌است که همین موضوع نگرانی‌ها را نسبت به سرنوشت این دو زندانی سیاسی به شدت افزایش داده است.

به گزارش منابع خبری کمپین: «روز گذشته ماموران زندان رجایی شهر زانیار و لقمان مرادی از زندانیان سیاسی کُرد محکوم به اعدام را با فریب ملاقات با مدیریت، به صورت جداگانه به بیرون از بند فراخواندند و متعاقبا آنها را به بند سپاه که زیر نظر اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات است، منتقل کردند.»

گفتنی است زانیار و لقمان مرادی، به ترتیب در روزهای ۱۳ و ۱۴ مردادماه ۸۸ از سوی نیروهای امنیتی در شهر مریوانِ استان کردستان بازداشت شدند و مدت نزدیک به ۹ ماه در «اداره اطلاعات شهر سنندج» مورد بازجویی و انواع شکنجه‌های فیزیکی و روحی قرار گرفتند.

آنها سرانجام به «بند ۲۰۹ زندان اوین» منتقل شده و پس از نزدیک به یک ماه و نیم بدون حق ملاقات و تماس با خانواده، بە حکم «قاضی صلواتی» در شعبە ۱۵ «دادگاە انقلاب تهران» در اول دی‌ماە ۱۳۸۹، تحت اعترافات ساختگی زیر شکنجە، به اتهام «محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُردی» و «دست‌داشتن در قتل پسر امام جمعه‌ی مریوان» به اعدام محکوم شدند.

بعد از اعتراض این دو به احکام صادره، در ۱٨ تیرماه ۱٣۹۰، از سوی «دیوان عالی کشور» این حکم تایید و یک روز بعد به دایره اجرای احکام زندان «رجایی شهر کرج» ابلاغ شد.

شایان ذکر است اقبال مرادی، اهل مریوان، از فعالان سرشناس سیاسی کُرد و پدر زانیار مرادی، سه‌شنبه شب ٢٧ تیرماه۱۳۹۷، در پنجوین کردستان عراق، هدف حمله تروریستی قرار گرفت و جان باخت و بنا به گفته شاهدان عینی بر روی بدن اقبال مرادی اثر سه گلوله دیده شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید