وخامت حال مجتبی بیرانوند درویش زندانی در فشافویه/  ادامه‌ی آزار و اذیت درویشان  زندانی

مجتبی بیرانوند که به همراه تعدادی دیگر از درویشان زندانی در زندان تهران بزرگ (فشافویه) دست به اعتصاب غذا زده بود در اثر افت شدید فشار به درمانگاه زندان منتقل شد.

به گزارش کانال تلگرامی مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی، آقای بیرانوند به دلیل پافشاری بر خواسته‌هایی که از اعتصاب غذای خود عنوان کرده از پذیرفتن سرم و اعزام به بیمارستان امتناع کرده است.

این درویش گنابادی پیش‌تر در اعتراض به دادگاه‌های فرمایشی و احکام ازپیش نوشته‌شده برای درویشان گنابادی حاضر به شرکت در جلسه دادگاه نشده و به‌صورت غیابی از طرف دادگاه انقلاب به ۷ سال حبس و ۲ سال تبعید به سیستان و بلوچستان محکوم شده بود.

مجتبی بیرانوند به همراه ۱۶ درویش دیگر در پی حمله‌ی روز هفتم شهریور گارد زندان فشافویه به درویشان زندانی عنوان کرده بود تا رفع حصر از دکتر نورعلی تابنده قطب درویشان گنابادی، آزادی زنان درویش از زندان قرچک و تجمیع درویشان گنابادی در یک بند از زندان فشافویه دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید.

همچنین در خبر دیگر پس از آن‌که مأموران گارد زندان فشافویه درویشان گنابادی متحصن را با اعمال خشونت در میان زندانیان جرائم اجتماعی پراکنده کردند، خبر می‌رسد که آزار و اذیت آنان همچنان ادامه دارد.

مسئولان زندان از تماس زندانیان دیگر با درویشان زندانی ممانعت کرده و اجازه‌ی حضور آنان در اماکن عمومی بند را نمی‌دهند.

شماری از  درویشان را در سلول‌هایی سه‌نفره که یک توالت باز دارد نگهداری می‌کنند تا روحیه آنان را بشکنند.

درویشان متعبد نیز اجازه حضور در حسینیه زندان برای خواندن نماز را ندارند و در کریدور زندان که محل عبور زندانیان است کف‌خواب شده‌اند.

گفته شده است در بازدید شماری از نمایندگان مجلس از زندان تهران بزرگ از دیدار آنان با درویشان زندانی نیز ممانعت شده است.

فشار بر درویشان گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ (فشافویه) در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته‌است و شماری از درویشان محبوس در سلول‌های انفرادی زندان تهران بزرگ سه شنبه ۱۳ شهریور با دست‌بند و پابند و چشم‌های بسته تحت شدیدترین تدابیر امنیتی از سلول خارج و به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.

گزارش شده ۱۷ تن از دراویش در اعتصاب غذا بسر می برند و شمار زیادی از آنان مورد توهین و ضرب و جرح قرار گرفته‌اند و لوازم شخصی آنها  نیز غارت شده است.

پیشتر نیز در هنگام دستگیری درویشان زندانی در سحرگاه یکم اسفند ۱۳۹۶ تلفن‌های همراه و مدارک و اموال شخصی همراهشان توسط ضابطان قضایی ضبط شد و اکنون بعد از گذشت ۷ ماه از بازداشت خشونت‌آمیز آنان در حادثه‌ی گلستان هفتم خانواده‌هایشان موفق به بازپس‌گیری این وسایل نشده‌اند.

منابع خبری به کمپین گفتند “دراویش بازداشتی از ابتدای بازداشت، از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم بوده‌اند و دادگاه آنان بدون اجرای تشریفات قانونی و بهره‌مندی از حق وکیل و برخلاف قانون آئین دادرسی کیفری برگزار گردیده است.”

گزارش شده است تا کنون برای ۲۱۰ تن از دراویش گنابادی ۱۰۹۵ سال حبس تعزیری، صدها ضربه شلاق و سالها تبعید به مناطق دور افتاده صادر شده است. کمپین پیش‌تر گزارشی در این خصوص منتشر کرده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید