وکیل زانیار و لقمان مرادی: از وضعیت فعلی موکلانم بی‌خبرم

وکیل مدافع زانیار و لقمان مرادی، دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام خبر داد که موکلانش سه روز گذشته به بند ۸ اطلاعات رجایی‌شهر منتقل شده‌اند و از وضعیت فعلی آن‌ها بی‌اطلاع است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صالح نیکبخت، وکیل مدافع زانیار و لقمان مرادی، دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام، پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ خبر داد “موکلانش سه روز پیش به بند ۸ اطلاعات رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند و از وضعیت فعلی آن‌ها بی‌اطلاع است.”

صالح نیکبخت، وکیل مدافع زانیار و لقمان مرادی زندانیان سیاسی کُرد محکوم به اعدام، از سرنوشت موکلان خود اظهار بی‌اطلاعی کرد. منابع آگاه به کمپین گفته‌اند که این دو زندانی به بند ۸ اطلاعات سپاه زندان رجایی شهر منتقل شده‌اند. این وکیل دادگستری، در گفتگو با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از وضعیت فعلی موکلانش، از احتمال اجرای حکم اعدام این دو زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرد و از همه فعالان خواست که از مظلومیت زانیار و لقمان مرادی دفاع کنند.

اخبار تکمیلی راجع به این گفتگو متعاقب این خبر منتشر می‌شود.

عثمان مرادی، پدر لقمان مرادی به گزارشگر کمپین گفته‌بود: “از زندان رجایی‌شهر با ما تماس گرفتند و از ما خواستند برای ملاقات با زانیار مرادی و لقمان مرادی روز جمعه به زندان رجایی‌شهر مراجعه کنیم”.

کمپین پیش تر در گزارشی تحت عنوان انتقال ناگهانی زانیار و لقمان مرادی دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام به بند اطلاعات سپاه از انتقال این زندانیان خبر داده بود.

زانیار و لقمان مرادی، به ترتیب در روزهای ۱۳ و ۱۴ مردادماه سال ۸۸ از سوی نیروهای امنیتی در شهر مریوان استان کردستان بازداشت و پس از ۹ ماه تحمل انفرادی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «قاضی صلواتی»در اول دی‌ماە سال ۱۳۸۹ این افراد را به اتهامات «محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُردی» و «دست‌داشتن در قتل پسر امام جمعه‌ی مریوان» به اعدام محکوم کرد.

بعد از اعتراض این دو به احکام صادره، در ۱٨ تیرماه ۱٣۹۰، از سوی «دیوان عالی کشور» این حکم تایید و یک روز بعد به دایره اجرای احکام زندان «رجایی شهر کرج» ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید:

رامین حسین پناهی توسط مسئولان زندان مرکزی سنندج تهدید به قتل شد
بیانیه بیش از هشت هزار شهروند ایرانی: اجازه ندهیم رامین حسین پناهی اعدام شود
نامه سرگشاده مادر رامین حسین پناهی به خانم فدریکا موگرینی/ قلب مرا هم روی میز مذاکره بگذارید
بیانیه مشترک ۱۲ نهاد حقوق بشری در محکومیت حکم اعدام زندانی سیاسی، رامین حسین پناهی
پیام قدردانی دایه آمنه مادر زانیار مرادی زندانی سیاسی محکوم به اعدام
به بهانه سه‌تار نوازی زانیار مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان رجایی‌شهر
نامه سرگشاده زانیار مرادی از زندان به مناسبت دهمین سال بازداشت

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید