اتهام “تبلیغ مسیحیت” برای دانشجوی ارمنی محبوس در زندان فشافویه

“کارن وارطانیان” دانشجوی ارمنی بازداشت شده در اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶ با اتهاماتی از قبیل “تلاش برای تشکیل گروه های مبارز علیه نظام” . “تبلیغ مسیحیت” روبرو شده است.

کارن وارطانیان متولد سال ۱۳۷۲؛ اهل تهران؛ دانشجوی ترم ۹ داروسازی دانشگاه اراک و مجرد است. وی از مسیحیان ارمنی و از بازداشت‌شدگان تظاهرات سراسری دی ماه است.

به گزارش “دانشجو آنلاین” این دانشجوی معترض در روز ۹ دی ماه ۹۶؛ در تجمع اعتراضی بازداشت و مدت ۱۷ روز تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت به طوری که طی مدت بازداشت ۱۵ کیلو وزن کرد.

محبت نیوز، آژانس خبری مسیحیان ایران گزارش داده، “کارن وارطانیان” دو هفته پیش طی احضاریه ای به دادگاه انقلاب احضار و دادگاه او روز سه شنبه ۶ شهریورماه سال جاری با حضور خود و وکیلش برگزار شده است.

برای این شهروند مسیحی از بابت اتهام‌های “توهین و نشر اکاذیب”، “تشویش اذهان عمومی”، “تلاش برای تشکیل گروه های مبارز علیه نظام، تبلیغ مسیحیت” قرار بازداشت موقت صادر و باوجود اعتراض آقای وارطانیان و وکیلش به آنها ابلاغ شده که تا تاریخ دادگاه به زندان فشافویه منتقل می شود.

“کارن وارطانیان” به طور مادرزاد بیماری گشادی دریچه قلب دارد و در اردیبهشت ۹۷ عمل جراحی قلب داشته است. با وجود اینکه خانواده و وکیل پرونده از قاضی خواستند که به دلیل بیماری قلبی و تهدید جانی برای “کارن وارطانیان” تعیین وثیقه شود؛ اما قاضی به او گفته است که به دستور قوه قضاییه برای زندانیان امنیتی قرار وثیقه صادر نمی شود، حتی اگر تاریخ دادگاه یکسال دیگر باشد.

یک منبع موثق در این خصوص به محبت نیوز گفته است: “کارن وارطانیان حین انتقال از دادگاه به بازداشتگاه توسط مامورین زندان در مقابل چشمان مادر و خواهرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مامور ضارب به دروغ به مردم حاضر در محل گفته که این متهم به چند دختر زیر ۱۸ سال تجاوز کرده است”.

این دانشجوی بازداشتی در روز ۸ شهریور ماه؛ پس از ۲ روز بازداشت در بازداشتگاه موقت به زندان فشافویه منتقل شد.

“کارن وارطانیان” طی مدت بازداشت تنها ۲ بار با خانواده تماس تلفنی کوتاه داشته و با وجود پیگیری‌های مستمر خانواده اجازه ملاقات به خانواده داده نشده و قاضی پرونده نیز تاریخ دادگاه وی را مشخص نکرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید