نامه آتنا دائمی در محکومیت اعدام سه زندانی سیاسی کُرد

آتنا دائمی، فعال مدنی محبوس در بند با نگارش نامه‌ای سرگشاده نسبت به اعدام سه تن از زندانیان سیاسی کُرد واکنش نشان داده و عاملین و آمرین این اعدام را سرزنش کرده است.

سحرگاه روز شنبه ۱۷ شهریورماه ۹۷ حکم اعدام سه تن از زندانیان سیاسی کُرد به نام های رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی  اجرا شد.

امجد حسین پناهی  برادر رامین به کمپین گفته بود: «رامین بدون خداحافظی از خانواده اش در اعتصاب غذا و وضعیت وخیم جسمانی اعدام شده و به آنان جنازه ای تحویل داده نشده و رامین مخفیانه دفن شده است.»

در همین خصوص آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در بند با نگارش نامه‌ای سرگشاده این اعدام را محکوم کرده است.

متن کامل نامه که در اختیار کمپین قرار گرفته عینا در زیر می‌آید:

‎عزیزانمان را کشتند و با افتخار می‌گویند عدالت را اجرا کردند، عدالتی با نمادی از فرشته‌ای با دو کفه ترازو در دست، ولی در حقیقت مردی ست عمامه به سر با جای مهر سوخته بر پیشانی و چشم‌بندی بر چشم و کوری مفرط، در یک دستش تسبیح و در دست دیگر با طناب‌دار ترازویی را نگه داشته با کفه هایی چنان نابرابر که یکی در آسمان‌ها سیر می‌کند و دیگری به قدری با جنازه‌هایش سنگین است که در اعماق زمین مدفون شده است. از عدالتی دم میزنند که چهل سال است حتی رگه‌ای از آن ندیده ایم و نشنیده‌ایم!
‎در این اوضاع آشفته اقتصادی و فقر و بیکاری تمام معضلات کشور با قتل این سه عزیز ما برطرف شد؟! کشتن سه تن از جوانان کشورمان آیا دردی از دردهای مردم ایران کم کرد؟!
‎عالیجنابان به کجا چنین شتابان؟ بدون ابلاغ قبلی و با دروغ عزیزانمان را به قتلگاه بردید، اجازه ندادید در اندک زمان باقی مانده از عمرشان در آرامش باشند، تشنه و گرسنه راه نفسشان را بستید ولی حتما تا اعماق وجودتان سوخت که در تمام این سالها حتی لحظه ای آنها را متزلزل ندیدید،حتما به حالشان افسوس خوردید که چه ثابت قدم و استوار و بی آنکه سرخم کنند برای آرمانهایشان جان دادند و چه وقیحانه جان دادنِ عزیزانِ ما را نگرستید! حتماً آتش ‎گرفتید که آنها را به خاطر فعالیتهای اعضای خانواده شان به اسارت گرفتید و به آنها اتهام تروریست نسبت دادید اما برای ما چیزی جز نماد دموکراسی نبودند ، ۹سال در زندان با انواع و اقسام تفکرات و عقاید رفاقت کردند و محبوب هم بندیانشان بودند، محبوب ما، محبوب ایران!
‎هر سال قبل از شروع ماه محرم و صفر با چنین اعمال وحشیانه‌ای خود را برای عزاداری آماده می کنید! عرق میخورید و مست می کنید و با هفت تیری بر کمر نوحه سر می دهید و ضجه می زنید که یزید، حسین تشنه را سربرید و …چه تضادی و چه تناقص منفوری! شما یزیدیان ۴۰ سال است که تیرخلاص می زنید و طناب دار را بر گلوهای راسخ محکم می بندید و چهار پایه‌ی حیات را از زیر پای جوانان راست قامت و صبور ما می کشید، جنگ شیعه و سنی راه می اندازید و بعد برای حسین با میلیاردها پول در جیب به دروغ ضجه می‌زنید؟!
‎حتما میدانید که با این اعمال وحشیانه خود را منفورتر از پیش و درواقع خود را می کشید، امروز هم شما گور خود را عمیق تر کردید، زانیار و لقمان و رامین را نکشتید، بلکه آنها را در دلهای ما عزیزتر و دنیا را عزادار کردید، عزای حقیقی برای حسین ها و زینب های زمانه!
‎حیثیت ما را در دنیا برده اید، به خاطر مشتی جاه طلب و قدرت پرست و گرسنگان سیری ناپذیر از جان ادمی، یک ایران را تروریست می دانند، تا به کی و کجا می خواهید چنین بتازید؟! زهی خیال باطل اگر توهم می زنید که شما جنگ را به مردم تحمیل می کنید، آنها باز هم خواهند جنگید! ماشین آدم کشی تان را متوقف کنید، پوتین های سربی تان را از گلوی مردم ایران و خطه کردستان بردارید!
‎چنان تاج و تخت پادشاهی و قدرت را محکم چسبیده اید و میتازید که هرگز گمان نمیکنید ممکن است در لجن غلتیدنتان به ثانیه ای بند باشد،در طول تاریخ بسیاری چنین می پنداشتند اما در نهایت در چاه فاضلاب و با لباسهای مبدل آنها را یافتند و به سزای اعمالشان رساندند.
‎ایران آتش زیر خاکستر است،این آتش را شعله ور نکنید.
‎خطاب به خانواده های صبور مرادی و حسین پناهی این شهادت را تبریک میگوییم.

‎آتنا دائمی
‎هفدهم شهریور نود و هفت

گزارشی از آخرین وضعیت آتنا دائمی را بخوانید.

آتنا (فاطمه) دائمی ۲۹ ساله، در بیست‌ و‌ نهم مهرماه سال ۱۳۹۳، بازداشت و ۸۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف تحت بازجویی بود. وی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از پایان بازجویی ها به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

این زندانی پس از چندین بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه نهایتا در تاریخ ٢٣ اسفندماه ٩٣، در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با حضور وکیل خود و دیگر متهمین این پرونده مورد محاکمه قرار گرفت. وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر و با اعمال ماده ۱۳۴ به ۵ سال حبس کاهش یافت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل