یک شهروند کُرد با اتهامات سیاسی اعدام شد

یک شهروند کُرد به نام “کمال احمدنژاد” که از بابت اتهامات سیاسی به اعدام محکوم شده بود، بامداد امرو در زندان میاندوآب اعدام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بامداد ۱۹ شهریور ۱۳۹۷، یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام به نام “کمال احمدنژاد” فرزند رحیم در زندان میاندوآب اعدام شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای احمدنژاد به کمپین گفت: “با وجود اینکه در پرونده کمال ابهاماتی وجود داشت حکم اعدامش امروز اجرا شد”.

این منبع در ادامه گفت: “کمال دو هفته‌ی پیش بطور ناگهانی به بند ۲ منتقل شد و بدون اطلاع خانواده و حتی بدون انجام آخرین ملاقات اعدام شد”.

کمال احمدنژاد از اهالی روستای گامیشگولی میاندوآب در اواخر پاییز سال ۹۴ به همراه پنج تن دیگر به نامهای «هلمت عبدالهی»، «میلاد عبدی»، «سعید سیاهی»، «سلیمان کری» و «مصطفی طه‌زاده» و به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» و «قتل هاشم زینالی عضو سابق سپاه پاسداران» بازداشت و طبق اطلاع خانواده‌‌اش، تحت شکنجه مجبور به اعتراف شد.

اعدام این شهروند کُرد در حالی صورت گرفته که نقایصی در پرونده وجود داشته و برخی از این افراد هنگام حادثه در محل دیگری بوده‌ و طبق اطلاع خانواده‌‌‌هایشان، در دادگاه هم اعلام کرده بودند که هنگام وقوع حادثه در محل دیگری بوده‌اند.

روز یکشنبه ۲۸ شهریور ۹۵ سعید سیاهی، هلمت عبدالهی، میلاد عبدی، سلیمان کری، مصطفی طه زاده و کمال احمدنژاد را محاکمه شده و نهایتا کمال احمدنژاد به اعدام و بقیه‌ی افراد هم هرکدام به ۱۵ سال حبس محکوم شدند.

نیروهای امنیتی با هدف سرکوب فعالین کرد و ایجاد رعب و وحشت در منطقه همواره فعالان مدنی را همواره با اتهامات همکاری با احزاب کردی، تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی احضار و بازداشت کرده است.

این درحالی است که بسیاری از بازداشت شدگان اظهار می‌کنند که این اتهامات هیچ پایه و اساسی نداشته و اعترافات آنان تحت فشار بازجویان نیروهای امنیتی بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید