خودداری سه روزه کارگران پتروشیمی فارابی از خوردن غذای کارخانه

گروهی از کارگران پتروشیمی فارابی از سه روز پیش (۲۴ شهریور ماه) در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، از خوردن وعده غذایی تهیه شده در کارخانه خودداری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کارگران واحد پتروشیمی فارابی گفتند: “دلیل اصلی نارضایتی این دسته از کارگران، به اجرا درنیامدن طرح طبقه‌بندی مشاغل است که از سالها قبل کارگران پیگیر آن بوده‌اند”.

کارگران معترض می‌گویند: “از ششم شهریور ماه اعتراض صنفی خود را آغاز کرده و از سه روز پیش به دلیل بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفی‌مان در دومین اقدام اعتراضی، از خوردن غذای کارخانه خودداری کرده‌ایم اما مدیریت این واحد صنعتی در مقام کارفرما هیچ پاسخ روشنی به ما نداده است”.

آنها می‌گویند: “ما قرارداد مستقیم هستیم و توقع داریم مانند دیگر کارگران پتروشیمی‌ در سایر نقاط کشور، طرح طبقه‌بندی مشاغل برایمان اجرا شود”.

بر اساس اظهارات کارگران پتروشیمی فارابی، آنها تاکنون بارها خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شده‌اند ولی به نتیجه‌ای نرسیده است. این کارگران امیدوارند با اجرای طرح طبقه‌بندی، درآمد آنها در این شرایط نامناسب اقتصادی کمی بهبود پیدا کند و از مشکلات معیشتی‌شان کاسته شود.

آنها می‌گویند: “اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس قانون کار، حقِ مسلم کارگر است و استنکاف از اجرای آن با هیچ توجیهی، پذیرفتنی نیست”.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید